تعمیرات

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در داخل ماشین لباسشویی

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی، یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی است که می تواند شما را آزار دهد. این موضوع نه تنها باعث خیس ماندن لباس ها می شود بلکه اگر آب لباس به سرعت گرفته نشود، باعث بو گرفتن لباس می شود. جمع شدن آب در ماشین لباسشویی به دلیل عدم تخلیه صحیح لباسشویی در طول چرخه ی شستشو می باشد، این اتفاق دلایل متعددی می تواند داشته باشد که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

مسدود بودن شیلنگ تخلیه

زمانی که شیلنگ تخلیه مسدود شود، آب داخل لگن ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود. این اتفاق زمانی می افتد که چیزی در داخل لگن وجود داشته باشد که باعث ایجاد گرفتگی یا انسداد در شیلنگ تخلیه شود. از این رو باید به دنبال علت انسداد و گرفتگی شیلنگ تخلیه باشید و هر گونه انسداد را که مانع از تخلیه آب ماشین لباسشویی می شود برطرف کنید.

شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی که با یک زنجیر مسدود شده است

جمع شدن آب در داخل ماشین لباسشویی به دلیل مسدود بودن شیلنگ تخلیه

خراب بودن شیلنگ تخلیه

اگر با بررسی شیلنگ تخلیه از عدم انسداد آن اطمینان حاصل کردید، باید سالم بودن شیلنگ را نیز مورد بررسی قرار دهید. برای جمع شدن آب در داخل ماشین لباسشویی نیازی نیست که شیلنگ تخلیه به طور کامل شکسته شود. یک شکستگی کوچک یا پیچ و تاب خوردن شیلنگ می تواند باعث بروز این مشکل شود، از این رو بهتر است شیلنگ تخلیه را بادقت بررسی کنید و از کارکرد درست آن اطمینان حاصل کنید. اگر شیلنگ تخلیه پیچ خورده باشد، با آرامش آن را صاف کنید تا آب آزادانه جریان داشته باشد و آب لگن را تخلیه کند. برای حل این مشکل می توانید از یک مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی که پاره شده است

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی به علت خراب بودن شیلنگ تخلیه

کند بودن روند تخلیه آب ماشین لباسشویی

هنگام تخلیه آب ماشین لباسشویی، به آن نگاهی بیاندازید و ببینید که آیا آب داخل لگن ماشین لباسشویی تخلیه می شود یا خیر. اگر ببینید که آب قبل از اینکه داخل لگن پرشود ناپدید می شود، نشان دهنده کند بودن روند تخلیه آب ماشین لباسشویی می باشد. کند بودن روند تخلیه، زمانی رخ می دهد که شیلنگ نیمه مسدود باشد یا مقدار زیادی از آن در داخل لگن ماشین لباسشویی قرار گرفته باشد. این مشکل باعث می شود که آب از داخل ماشین لباسشویی تخلیه نشود.

ماشین لباسشویی که آب داخل آن جمع شده است.

جمع شدن آب ماشین لباسشویی به دلیل تخلیه آهسته آب ماشین لباسشویی

برطرف کردن مشکل جمع شدن آب در داخل ماشین لباسشویی

در بسیاری از موارد جمع شدن آب به دلیل گیر کردن تکه ای از لباس در فاضلاب و شیلنگ تخلیه می باشد. لباس های کوچک مانند جوراب و لباس زیر می تواند باعث بروز این مشکل شود. این لباس های کوچک می توانند به راحتی بین لگن داخلی و خارجی بلغزند و به درون زهکش کشیده شوند. در اکثر مدل های ماشین لباسشویی در قسمت جلویی یک صفحه دسترسی تعبیه شده است که به شما این امکان را می دهد که لباسشویی را به صورت دستی تخلیه کرده و هرگونه انسداد را برطرف کنید. شما می توانید لباس های زیر و وسایل کوچک تر را در داخل کیسه ی شستشو قرار دهید و از بروز مشکل جلوگیری کنید. در چنین شرایطی لباس های کوچک شما به راحتی شسته می شوند و مشکل انسداد نیز به وجود نمی آید.

اگر بعد از شسته شدن لباس ها توسط ماشین لباسشویی به ناپدید شدن یک تکه از جوراب یا هر تکه ی کوچکی از لباس شک کردید، این مساله را نادیده نگیرید، این تکه از لباس ممکن است در جایی گیر کرده باشد و در دفعات بعدی باعث جمع شدن آب در داخل ماشین لباسشویی شود، از این رو بهتر است مشکل را برطرف کنید.

یک نفر در حال بررسی شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

حل مشکل جمع شدن آب در داخل ماشین لباسشویی

سخن پایانی

زمانی که آب ماشین لباسشویی به طور کامل تخلیه نمی شود، لباس ها آب زیادی را در خود نگه می دارند و این باعث عدم خشک شدن لباس ها، بوی بد و مشکلات کپک زدن در لباس ها می شود. جمع شدن آب در داخل ماشین لباسشویی را نادیده نگیرید و تصور نکنید که این مشکل خود به خود برطرف می شود. برای جلوگیری از بروز مشکلات اساسی در آینده مساله را مورد بررسی قرار دهید.
در صورت جمع شدن آب در داخل ماشین لباسشویی، برای ارائه راه حل های موثر و طولانی مدت، می توانید از یک متخصص حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید. به عبارت دیگر برای تعمیر ماشین لباسشویی نیاز به یک سرویس حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی می باشد.