تعمیرات

صداهای عجیب در فر اجاق گاز

صداهای عجیب در فر اجاق گاز

تولید صدا در هر دستگاه می تواند نگران کننده باشد. ایجاد سر و صدا در فر اجاق گاز یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است شما را نگران کند. صداهای تولید شده در فر اجاق گاز می تواند دلایل متعددی داشته باشد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با رایج ترین دلایل ایجاد سر و صدا در اجاق گاز آشنا کنیم. در صورتی که مشکل سر و صدای اجاق گاز برطرف نشد، می توانید از مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی برای حل مشکل کمک بگیرید.

شل شدن پروانه فن اجاق گاز

سر و صدای فر اجاق گاز همرفتی می تواند به دلیل عملکرد پروانه فن آن باشد. این فن ها باعث گردش هوای گرم در اطراف حفره ی فر می شوند و به پخت سریع غذا کمک می کند. مشکلاتی مانند پیچ خوردگی در تیغه فن و کثیف بودن بیش از حد آن می تواند باعث ایجاد سر و صدا در فر اجاق گاز شود. در چنین مواردی با تمیز کردن پروانه فن می توان مشکل را برطرف کرد. در صورتی که این مشکل با تمیز کردن برطرف نشد، فن باید جایگزین شود. برای این کار می توانید از یک متخصص حرفه ای تعمیر اجاق گاز کمک بگیرید.

پروانه فن فر

کثیف بودن پروانه فن فر اجاق گاز یکی از دلایل صداهای عجیب اجاق گاز است

معیوب بودن فن خنک کننده اجاق گاز

در صورتی که اجاق گاز همرفت ندارید ولی علائمی مشابه با مواردی که در قسمت بالا به آن اشاره شد، مشاهده می کنید و سر و صداهایی از اجاق گاز می شنوید، ممکن است مشکل از یک فن کاملا متفاوت یعنی فن خنک کننده باشد. همه ی اجاق گازها مجهز به فن خنک کننده نیستند. این فن ها طوری طراحی شده اند که هنگام خاموش شدن اجاق گاز به طور خودکار کار می کنند تا اجاق گاز سریع خنک شود. صداهای عجیب و غریب در هنگام خاموش کردن اجاق گاز می تواند به علت کثیف بودن فن خنک کننده باشد. شما می توانید با تمیز کردن فن خنک کننده این مشکل را برطرف کنید.

فن خنک کننده فر اجاق گاز

معیوب بودن فن خنک کننده فر اجاق گاز یکی از دلایل ایجاد سر و صدا در اجاق گاز می باشد

شل شدن پنل فر اجاق گاز

زمانی که صفحه فر اجاق گاز را از دستگاه خارج می کنید و دوباره روی آن قرار می دهید، ممکن است آن را به درستی در جای خود قرار ندهید و یا آن را چفت  نکرده باشید. این مشکل در زمان کار کردن فر اجاق گاز برقی می تواند باعث ارتعاشات کوچکی شود که در نهایت منجر به خراب شدن پنل یا شل شدن پیچ اطراف آن شود. برای حل این مشکل می توانید با مرکز خدمات تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

پنل فر اجاق گاز که در جای درست قرار گرفته است

گشاد شدن پنل فر اجاق گاز یکی از دلایل عدم کارکرد درست اجاق گاز می باشد

سخن پایانی

در این مقاله شما را با رایج ترین دلایل ایجاد سر و صدا در فر اجاق گاز آشنا کردیم، و توضیح دادیم که چگونه می توانید این مشکل را برطرف کنید. در صورتی که خود به تنهایی قادر به حل این مشکل نباشید، می توانید از مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.