تعمیرات

دلایل داغ شدن جارو برقی

جارو برقی مخزن داری که به علت داغ شدن، خاموش شده است

جارو برقی یک وسیله ی الکترونیکی است که توانایی جمع کردن آشغال ها را با قدرت مکش بالای خود دارد. این وسیله قادر به جمع آوری ذرات کوچک بوده و تمامی آن ها را در کیسه ی مخصوصی نگاه می دارد. نکته مهمی که باید در استفاده از جاروبرقی مد نظر قرار بگیرد، تعویض به موقع کیسه آن است. توصیه می شود هنگامی که کیسه جارو برقی به میزان سه چهارم پر شد، اقدام به تعویض و یا خالی کردن آن بپردازید. جاروبرقی های تولیدی به طور معمول در دو نوع ایستاده و خوابیده روانه ی بازار می شوند. البته امروزه نوع دیگری از جاروبرقی ها به نام جاروبرقی های هوشمند تولید شده که توسط سنسور های تعبیه شده در آن عمل نظافت را بصورت خودکار انجام می دهند. با همه ی این ها اجزای بیشتر جارو برقی ها یکسان است که متشکل از الکتروموتور، فیلترجاروبرقی، کیسه یا پاکت جاروبرقی، خرطومی و دسته آن اشاره نمود. در صورت خرابی هر یک از این اجزا ممکن است جارو برقی شما به درستی عمل نکرده و مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا به مشکلات رایجی که ممکن است برای جارو برقی پیش بیاید، بپردازیم.

8 مدل مختلف جارو برقی های هوشمند، ایستاده و خوابیده با رنگ های مختلف

جارو برقی یک وسیله ی الکترونیکی است که توانایی جمع کردن آشغال ها را با قدرت مکش بالای خود دارد.

نکات مهم هنگام استفاده از جارو برقی

قبل از آن که به انواع مشکلات احتمالی جارو برقی بپردازیم، بد نیست به چند نکته در هنگام استفاده از جارو برقی اشاره کنیم:

  • از تا شدن خرطومی جلوگیری کنید.
  • کیسه جارو برقی را به موقع تعویض یا خالی کنید.
  • از ورود اشیا تیز و برنده به داخل جارو برقی جلوگیری کنید.
  • قبل از نظافت اشیا بزرگ را جمع آوری کنید تا باعث انسداد خرطومی نشود.
  • فیلتر های جاروب رقی بعد از گذشت مدتی کثیف شده و باید آن ها را بررسی و تمیز نمود.
جارو برقی قرمز رنگی که دسته آن به مبل تکیه داده شده است

برای طولانی تر شدن عمر جارو برقی بهتر است یک سری نکات رعایت شود

دلایل داغ شدن بیش از حد جارو برقی

می‌ توانید زندگی روزمره ما بدون حضور جاروبرقی تصور کنید؟ شاید تا به حال در مورد اهمیت این دستگاه برقی کوچک که در گوشه‌ ای افتاده فکر نکرده باشید. اما کافی است یک مدت کوتاه دچار خرابی و مشکل شوند تا بفهمیم وجودشان چقدر ضروری است. یکی از مشکلات رایج جارو برقی ها آن است که چرا گاهی بیش از حد داغ می شود. امکان دارد اگر پس از مدت کوتاهی که از کار کردن جارو برقی می گذرد، موتور آن بیش از حد داغ شده و سیستم ایمنی جارو برقی به صورت خودکار آن را خاموش می کند و بعد از سرد شدن دوباره، دستگاه شروع به کار خواهد کرد. اما اگر این اتفاق رخ ندهد، دستگاه بیش از حد داغ خواهد شد یا به طور مدام خاموش می شود. در این حالت باید جارو برقی را خاموش کنید و موارد مختلفی را برای رفع مشکل آن بررسی نمایید. اگر متوجه منشا مشکل نشدید، از یک تعمیرکار برای تعمیر جارو برقی کمک بخواهید.

خراب شدن ترموستات

از دلایل داغ شدن بیش از حد جارو برقی، خراب شدن ترموستات آن است که وظیفه دارد در صورت بالا رفتن حرارت یا دمای موتور به یک اندازه مشخص، فرمان خاموش شدن جارو برقی را بدهد. درنتیجه اگر ترموستات خراب باشد باعث ایجاد مشکل و داغ شدن بیش از حد جارو برقی و در نهایت موجب سوختن موتور خواهد شد. برای بررسی خرابی ترموستات باید دقت کنید که پس از گذشت مدت ۲۵ دقیقه اگر موتور بیش از حد داغ شد و بوی حرارت آن در فضا پیچید نشان دهنده خرابی ترموستات خواهد بود.

فشار زیاد بر روی موتور

اگر به جارو برقی بیش از حد فشار بیاوریم، باعث داغ شدن جارو برقی و درنهایت سوختن موتور آن خواهد شد. میانگین مدت زمان روشن ماندن یک سره جارو برقی به طور معمول بین ۲۵ تا ۳۵ دقیقه باشد و باید به میزان ۵ الی ۸ دقیقه دستگاه را خاموش کرده تا خنک شود.

پر بودن کیسه، کثیفی فیلتر و انسداد خرطومی و دسته جارو

هرکدام از موارد بالا میتواند باعث کاهش قدرت جارو، فشار زیاد به جارو برقی و درنهایت داغ شدن آن بی انجامد باید کیسه های جارو برقی بررسی شده و از مسدود شدن راه خرطومی و لوله آن جلوگیری شود. فراموش نکنید حداقل ماهی یکبار فیلتر های آن تمیز شوند.

خرابی فن موتور

یکی از موارد اصلی که در هنگام داغ شدن جاروبرقی باید بررسی کرد، فن موتور جارو برقی است. خراب شدن فن ربطی به نوع دستگاه ندارد. برای بررسی این علت درب جارو برقی را باز کرده و آن را روشن کنید. سپس بررسی کنید که آیا فن کار می کند یا خیر. کارکرد صحیح فن موتور، باعث خنک ماندن و داغ نشدن جارو برقی و درنتیجه افزایش طول عمر آن خواهد شد.

موتور، ترموستات، فن، فیلتر و کیسه جارو برقی که اجزای مختلف جارو برقی به حساب می آیند

اگر هر یک از این اجزا خراب شوند در روند کار آن اختلال ایجاد می کند

در صورتی که هر یک از اجزای نام برده شده دچار خرابی و یا مشکل شوند، نگران نباشید. تنها کاری که باید انجام دهید آن است که با داره چاره تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید. تکنسین های حرفه ای ما در اسرع وقت به جهت تعمیرات لوازم خانگی به منزل شما می آیند و مشکل را به طور کلی بر طرف می کنند.