آموزش و نگهداری

تاثیر سینی تخلیه در عملکرد ماشین لباسشویی

تاثیر سینی تخلیه در عملکرد ماشین لباسشویی

بسیاری از مردم نمی دانند که سینی تخلیه ماشین لباسشویی چیست و با کارکرد آن آشنا نیستند. سینی تخلیه وسیله ی ساده ای است که عدم وجود آن می تواند یک نشت کوچک آب را به یک سیل بزرگ در خانه تبدیل کند. در این مقاله ما به شما توضیح می دهیم که سینی تخلیه چیست، چگونه کار می کند و چگونه می توان از آن استفاده کرد تا خانه را از بروز یک سیل ناشی از نشتی ماشین لباسشویی در امان نگه دارد.

سینی تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟

سینی تخلیه یک دستگاه ساده است که در زیر ماشین لباسشویی قرار دارد تا از آن در برابر نشت تصادفی یا هرگونه نشت آب محافظت کند. این وسیله مستطیل شکل بوده و از ابعاد پایه بیشتر ماشین های لباسشویی کمی بزرگتر است. این وسیله از فلز یا پلاستیک با چگالی بالا برای گرفتن آب و بقایای ناشی از نشت آب ساخته شده است و یک وسیله‌ی بسیار مفید است، به خصوص اگر ماشین لباسشویی شما در طبقه بالا قرار داشته باشد، نشت احتمالی آب می تواند به طبقات پایین نشت کند.

سینی پلاستیکی تخلیه ماشین لباسشویی

سینی تخلیه ماشین لباسشویی در زیر آن قرار دارد

سینی تخلیه ماشین لباسشویی چگونه عمل می کند؟

سینی تخلیه ماشین لباسشویی یک سوراخ اولیه برای نصب لوله پی وی سی برای تخلیه دارد و باید زیر ماشین لباسشویی قرار گیرد. برای نصب آن باید ماشین لباسشویی را کمی بلند کنید تا سینی در موقعیت درست خود قرار گیرد. سپس لوله پی وی سی به فاضلاب متصل می شود و هرگونه آب اضافی به سادگی به داخل فاضلاب هدایت می شود. وجود این سینی باعث می شود که آب زیادی از سطح مخزن تخلیه بالا نرود و نشت نکند. سینی تخلیه را می توان از ابزار فروشی ها یا فروشگاه های لوازم سخت‌افزار خریداری کنید.

سینی تخلیه ماشین لباسشویی

عملکرد سینی تخلیه ماشین لباسشویی به این شکل است که آب را از طریق منفذی که قرار دارد به فاضلاب هدایت میکند

آیا خود ما می توانیم سینی تخلیه ماشین لباسشویی را نصب کنیم؟

نصب سینی تخلیه ماشین لباسشویی چندان دشوار نیست، تنها نیاز به تهیه ابزار کار و کمی شکیبایی دارد. ابزار موردنیاز برای این کار عبارت است، سینی تخلیه، اره لوله بری، دستگاه پرچ، تراز نجاری، لوله تخلیه پی وی سی با کیفیت بالا. شما باید مراحل زیر را برای نصب سینی تخلیه ماشین لباسشویی طی نمایید:

  • شلنگ ورودی آب را مسدود کرده و سیم برق را بکشید و تمام شیلنگ ها را جدا کنید.
  • ماشین لباسشویی را کمی بلند کنید و دستگاه پرچ را در جای خود و زیر ماشین لباسشویی قرار دهید. بهتر است کمی کمک بگیرید زیرا ماشین لباسشویی می تواند سنگین باشد.
  • ماشین لباسشویی را کمی جلو بکشید به گونه ای که بتوانید تخلیه کف اتاقک لباسشویی را ببینید.
  • با استفاده از اره مخصوص برش لوله، لوله تخلیه را در ابعاد صحیح برش دهید، دقت کنید که ضخامت لوله تخلیه کمی کم تر از سوراخ کف اتاقک لباسشویی باشد.
  • لوله پی وی سی تخلیه را در داخل سوراخ سینی تخلیه قرار دهید.
  • ماشین لباسشویی را مجدد روی سینی تخلیه قرار دهید.
  • اگر سینی تخلیه تراز نیست از تراز نجاری برای هم سطح کردن استفاده کنید.
  • برق و همه شیلنگ ها را دوباره وصل کنید و شلنگ ورودی آب را باز کنید.
  • در اولین تجربه شستشو حواستان به سینی تخلیه باشد تا مطمئن شوید نشتی آب وجود ندارد.
ابزارهای مناسب برای نصب سینی تخلیه ماشین لباسشویی

ابزار مختلفی وجود دارند که برای نصب سینی تخلیه ماشین لباسشویی میتوان از آن ها استفاده کرد

آیا سینی تخلیه نیاز به نگهداری دارد؟

سینی تخلیه ماشین لباسشویی راهی برای جمع آوری و تخلیه آب است که در غیر این صورت باعث جاری شدن سیل در خانه شما می شود. اما این موضوع به بی نقص بودن سینی تخلیه بستگی دارد و برای اطمینان از این موضوع یک بررسی دوره ای ایده خوبی است. در این رابطه بازرسی ساده چشمی کافی است، تنها باید به دنبال ترک بر روی لوله یا لکه های خیس زیر سینی تخلیه باشید. لوله تخلیه متصل می تواند بواسطه ضایعات ناشی از ماشین لباسشویی مسدود گردد. بنابراین باید تمیز نگه داشته شود. سینی تخلیه برای اینکه بتواند به طور موثر کار کند، باید به راحتی تخلیه شود و اگر در این رابطه مطمئن نیستید برای کمک با یک متخصص مشورت کنید.

یک نفر در حال تمیز کردن ظرف تخلیه ماشین لباسشویی

تمیز کردن طرف تخلیه ماشین لباسشویی ضروری است

در مورد رفع هرگونه مشکل لوازم خانگی، مطمئن شوید که با یک سرویس کار حرفه ای به جهت تعمیرات لوازم خانگی صحبت کرده اید.