تعمیرات

بایدها و نبایدهای تعمیرات لوازم خانگی

بایدها و نبایدهای تعمیر لوازم خانگی در منزل

گاهی اوقات، ممکن است لوازم خانگی شما به مشکل برخورد کند و شما به یک تعمیرکار نیاز داشته باشید. باید بگوییم که تماس با یک تعمیرکار خود هزینه ای را در بردارد و بسته به مشکل خاص دستگاه، شما باید هزینه ی بیشتری را به تعمیرکار پرداخت کنید. از این رو بهتر است که سعی کنید از لوازم خانگی خود درست استفاده کنید در غیراینصورت سالانه باید هزینه های زیادی را برای تعمیر متقبل شوید.

ممکن است شما تمایل داشته باشید تا با آشنایی با نحوه درست کردن مشکل لوازم خانگی بدون نیاز به تعمیرکار در هزینه ها صرفه جویی کنید، اما قبل از اینکه شما دست به کار شوید، بایستی با بایدها و نبایدهای تعمیرات لوازم خانگی آشنا شوید. این کار به شما کمک می کند، تا درک کنید که آیا ارزش آن را دارد که خودتان نسبت به تعمیر اقدام کنید یا با متخصصان تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

تعمیرکار لوازم خانگی در حال تعمیر ماشین لباسشویی

نکات قابل توجه برای تعمیر لوازم خانگی در منزل بدون نیاز به تعمیرکار

استفاده ی درست از لوازم خانگی و نگهداری از آن ها

در صورت استفاده ی درست از لوازم خانگی، نیاز به تعمیرات به حداقل می رسد. برای این کار لازم است با نکات مربوط به لوازم خانگی آشنا شوید. در صورت آشنایی با عملکرد صحیح یخچال، ماشین لباسشویی، خشک کن، اجاق گاز و سایر لوازم خانگی می توان از تعمیرات بالقوه پر هزینه جلوگیری کرد؛ علاوه بر آن با بررسی های منظم می توان طول عمر لوازم خانگی را افزایش داد. برای هرکدام از لوازم خانگی خود یک برنامه تمیزکاری و نگهداری مناسبی را داشته باشید. برای تعمیرات لوازم خانگی می توانید از دفترچه ی راهنمای مربوطه دستگاه کمک بگیرید.

تعمیرکار لوازم خانگی در حال تعمیر ماشین ظرفشویی

با نگهداری از لوازم خانگی می توان از هزینه های بالقوه تعمیرات جلوگیری کرد.

از عیب یابی ساده غافل نشوید

ممکن است شما تمایل داشته باشید خودتان نسبت به تعمیر دستگاه ها اقدام کنید؛ اما باید بگوییم که در صورت نداشتن تخصص کافی ممکن است لوازم خانگی شما آسیب بیشتری ببیند و مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری باشید. به طور کلی انجام تعمیرات ساده کار چندان دشواری نمی باشد و در زمان بروز مشکل شما می توانید موضوعاتی مانند انسداد یا کنترل دما را بررسی کنید. ممکن است مشکل لوازم خانگی شما بسیار جزئی باشد، پس بهتر است از این مسائل ساده غافل نشوید، این کار منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه تان می شود.

یک خانم در حال بررسی دوشاخ و لوله خروجی فاضلاب ماشین لباس شویی

بررسی انسداد و کنترل دماساده ترین راهکارها برای عیب یابی لوازم خانگی در منزل می باشد.

ابتدا هزینه ها را برآورد کنید

در مرحله ی اول قبل از اقدام به تعمیرات لوازم خانگی، هزینه ی تعمیر را ارزیابی کنید و اطمینان حاصل کنید که آیا این وسیله ارزش تعمیر کردن را دارد یا خیر؟ در صورتی که هزینه تعمیر دستگاه 50 درصد هزینه ی یک دستگاه جدید یا بیشتر از آن باشد، ارزش تعمیر کردن ندارد. در صورتی که خودتان بخواهید تعمیرات لوازم خانگی را انجام دهید، باید در مورد هزینه ی ابزارهای مورد نیاز و زمان مورد نیاز مطمئن شوید.

به خاطر داشته باشید که هزینه ی تعویض قطعات لوازم قدیمی بیشتر از مدل های موجود می باشد؛ از این رو تصور نکنید که می توانید قطعات ارزان خریداری کنید. قبل از اقدام به تعمیرات لوازم خانگی در مورد هزینه ی قطعات تحقیق کنید تا ببینید که تعویض مقرون به صرفه است یا خیر.

تکنسین تعمیرات لوازم خانگی با یک سنسور در دست در حال تعمیر درب ماشین ظرفشویی

برآورد هزینه تعمیرات لوازم خانگی

از کارت گارانتی برای بهره مندی از خدمات سرویس لوازم خانگی استفاده کنید

قبل از اقدام به تعمیر، اعتبار کارت گارانتی را بررسی کنید اگر دستگاه شما هنوز تحت پوشش است، می توانید از خدمات آن استفاده کنید و تعمیرات را به یک تکنسین مجاز بسپارید. برای این کار می توانید با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در دفترچه راهنما تماس بگیرید. این نمایندگی در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین تعمیرکار را به شما معرفی می کند و در صورت امکان دستگاه مورد نظر را در منزل تعمیر می کند.

متخصص تعمیرات لوازم خانگی در حال تعمیر یخچال

استفاده از خدمات گارانتی برای سرویس و تعمیرات لوازم خانگی

نسبت به عمر لوازم خانگی واقع بین باشید

حتی در صورت استفاده ی درست و نگهداری، هیچ وسیله ای برای همیشگی دوام نخواهد داشت. طول عمر دقیق دستگاه به خود شما بستگی دارد. در حالت معمولی طول عمر مفید ماشین ظرفشویی 9 سال، ماشین لباسشویی 10 سال، یخچال، خشک کن و اجاق 13 سال می باشد و بعد از این مدت نیاز به تعمیرات لوازم خانگی ضرورت می یابد. زمانی که عمرمفید دستگاه به پایان می رسد باید بررسی کنید که تعمیر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است یا خیر.

لوازم خانگی نظیر یخچال، لباسشویی، اجاق گاز و غیره بعد از عمر مفید نیاز به تعمیر خواهند داشت

عمر مفید لوازم خانگی مشخص می باشد

در مورد توانایی های خود واقع بین باشید

توانایی های خود در زمینه تعمیرات را بیش از حد ارزیابی نکنید و در رابطه با آنچه می توانید یا نمی توانید انجام دهید، واقع بین باشید. اگر در مورد چگونگی تعمیر مطمئن نباشید اوضاع می تواند بدتر باشد و هزینه تعمیر افزایش یابد. فقط در صورتی نسبت به تعمیر اقدام کنید که در مورد چگونگی تعمیر مطمئن شوید.

اگر اطمینان داشته باشید که تعمیرات لوازم خانگی کار ساده ای است؛ می توانید بدون نیاز به تعمیرکار، عملیات تعمیر را انجام دهید اما اگر در رابطه با تعمیر اطمینان خاطر ندارید، می توانید با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید. برای انجام برخی از تعمیرات نیاز به مهارت، تخصص و ابزارهای حرفه ای می باشد و لازم است با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید. یک تکنسین حرفه ای می تواند در مدت زمان کوتاهی دستگاه شما را راه اندازی کند.

تعمیرکار لوازم خانگی در حال تعمیر اجاق گاز

در صورت عدم توانایی تعمیر لوازم خانگی باید از تعمیرکار کمک گرفت.

نکات مهم دیگر در رابطه با تعمیرات لوازم خانگی

قبل از اینکه خودتان نسبت به تعمیر اقدام کنید، باید همه ی گزینه ها و جوانب را در نظر بگیرید. حتی در صورتی که شما اطمینان داشته باشید که خودتان می توانید کار را به اتمام برسانید، بررسی کنید که آیا به قطعات یدکی دسترسی دارید یا خیر؟ آیا بودجه ی خرید قطعات را دارید یا خیر؟ در مرحله ی بعدی بررسی کنید که آیا ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر را دارید یا خیر؟ بررسی کنید که آیا خرید ابزار ارزش آن را دارد یا بهتر است از یک تکنسین حرفه ای برای تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

برخی از ابزارها بسیار تخصصی هستند و ممکن است شما یک بار آن را استفاده کنید و سال ها به آن ابزار نیازی نداشته باشید، این در حالی است که یک تعمیرکار حرفه ای هر هفته و به صورت مداوم از این ابزارها استفاده می کند و همیشه آن ها را در دسترس دارد. هزینه ی تعمیرات را برآورد کنید؛ با برآورد هزینه ها می توانید در مورد تماس با تعمیرکار یا تعمیر توسط خودتان تصمیم گیری کنید. ممکن است هزینه ها بسیار مقرون به صرفه تر از دردسر تعمیر باشد.

شما می توانید با دانش تعمیرات لوازم خانگی خودتان نسبت به تعمیر اقدام کنید. در مورد سایر موضوعات می توانید با استفاده از دانش و تجربه یک تکنسین حرفه ای تعمیرات راه حل مفیدی بیابید. در صورت بروز مشکل در لوازم خانگی می توانید با یک متخصص با تجربه تعمیرات تماس بگیرد. برای این کار می توانید با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

تکنسین حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی در حال تعمیر ماشین ظرفشویی

برای تعمیرات لوازم خانگی از تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تعمیرات لوازم خانگی در منزل بدون نیاز به تعمیرکار صحبت کردیم و توضیح دادیم که چه زمانی خودتان می توانید نسبت به تعمیر اقدام کنید و در چه زمانی باید با تکنسین حرفه ای تعمیرات تماس بگیرید. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.