آموزش و نگهداری

اقلام مجاز و غیر مجاز برای شستشو در داخل ماشین لباسشویی

لباسشویی وسیله ای است که برای شستن لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد و کار شما را راحت تر می کند. اما زمانی که اقلام نامناسبی را در داخل دستگاه قرار می دهید، امکان دارد با مشکلات دیگری مواجه شوید. ممکن است شما خود را یک فرد باتجربه در زمینه استفاده از ماشین لباسشویی بدانید اما با مطالعه این مقاله و آشنایی با اقلامی که می توانید در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و اقلامی که نمی توانید در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، شگفت زده خواهید شد.

اقلام مجاز که می توانید در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید

ممکن است شما بدانید که می توانید لباس زیر و مایو را در داخل لباسشویی بشویید، اما یکسری موارد غیرمنتظره وجود دارد که می توانید از قرار دادن آن ها در داخل ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید. بهتر است که دستورالعمل های تمیز کردن اقلام را بررسی کنید، اما در حالت کلی موارد زیر را می توانید در داخل ماشین لباسشویی بشویید.

یک خانم در حال خارج کردن لباس های شسته شده از داخل ماشین لباسشویی

موارد مجاز برای شستشو در داخل ماشین لباسشویی

 1- سرپوش تی کف

زمانی که در حال تمیز کردن کف با تی هستید، ممکن است بخواهید سرپوش آن را تمیز کنید. اگر سرپوش تی را تمیز نکنید آلودگی و خاک به کف تازه تمیز شده منتقل می شود. خوشبختانه اکثر سرپوش های تی به راحتی جدا می شوند و می توان آن را در داخل ماشین لباسشویی شست. با انجام این کار می توانید از تمیز و درخشان بودن کف لذت ببرید و طول عمر استفاده از تی را افزایش دهید.

سرپوش تی با رنگ آبی

سرپوش تی کف را می توان در داخل ماشین لباسشویی شست

2- دستکش های فر

زمانی که آشپزی می کنید، مواد غذایی بر روی دستکش ها می ریزد. مهم نیست که شما پیتزا را از داخل فر بیرون می آورید یا تابه ای را برمی دارید یا در حال درست کردن لازانیا هستید، مواد غذایی ممکن است روی دستکش های شما بریزد و گرمای فر باعث شود که دستکش های شما پر از لکه شود. زمانی که مواد غذایی روی دستکش ها می چسبد، تمیز کردن آن سخت تر می شود. بهتر است با شستن دستکش ها خود را مشغول نکنید و اجازه دهید این کارهای سخت را ماشین لباسشویی انجام دهد.

سه عدد دستکش فر

دستکش فر جزو اقلام مجاز برای شستشو در ماشین لباسشویی می باشد

3- تشک یوگا

زمانی که در جلسات یوگا شرکت می کنید و یا تمرینات HITT انجام می دهید، تشک یوگا ممکن است پر از تعریق و کثیفی شود. زمانی که تشک خود را بعد از تمرین دوباره استفاده می کنید، شرایط برای رشد میکروب ها و باکتری ها روی سطح تشک فراهم می شود. اکثر تشک ها قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارند، بهتر است که تشک یوگا را در داخل ماشین لباسشویی قرار داده و چرخه شستشوی سریع را اجرا کنید.

یک نفر در حال تمرین روی تشک یوگا

تشک یوگا جزو موارد قابل شستشو در داخل ماشین لباسشویی می باشد

با موارد غیر مجاز شستشو به ماشین لباسشویی خود آسیب نزنید

برخی از وسایل نمی توانند سختی چرخه ماشین لباسشویی را تحمل کنند و ممکن است به دستگاه آسیب برسانند و تعمیرات لوازم خانگی پرهزینه ای را به همراه داشته باشند. در اینجا به معرفی یکسری اقلامی می پردازیم که نباید در داخل ماشین لباسشویی قرار داد.

ماشین لباسشویی که علامت ضربدر روی آن کشیده شده است

اقلام غیر مجاز برای شستشو در داخل ماشین لباسشویی

1- لکه های قابل اشتعال

اگر با مواد قابل اشتعال سر و کار دارید، در هنگام قرار دادن لباس ها در داخل لباسشویی کمی احتیاط کنید. لکه های قابل اشتعال می توانند برای ماشین لباسشویی مشکل زا باشند و باعث ایجاد آتش سوزی شوند. چیزهایی مانند بنزین، رقیق کننده رنگ، الکل یا روغن موتور می توانند این مشکلات را به وجود آورند. قبل از اینکه این لباس ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، آن ها را با دست بشویید.

لباس سفید رنگ آغشته به لکه های مواد قابل اشتعال که روی آن علامت ضربدر کشیده شده است

پرهیز از قرار دادن لباسی با لکه های مواد قابل اشتعال در داخل ماشین لباسشویی

2- سکه

زمانی که لباس ها را در ماشین لباسشویی قرار می دهید و صدای جیر جیر می شنوید، کمی احتیاط کنید.این صدا می تواند یک زنگ خطر برای ماشین لباسشویی شما باشد. سکه ها می توانند وارد دستگاه شده و مشکلات جدی به وجود بیاورند. از این رو قبل از قرار دادن لباس ها در داخل دستگاه، جیب ها را بررسی کنید تااز وارد شدن آن ها به دستگاه جلوگیری کنید.

شلوار جین که در جیب آن سکه است و روی آن علامت ضربدر کشیده شده است

پرهیز از قرار دادن لباسی در ماشین لباسشویی که در جیب آن سکه می باشد

3- کلیدهای ماشین و خانه

یکی دیگر از وسایل خطرناکی که ممکن است وارد ماشین لباسشویی شوند، کلیدهای ماشین و خانه هستند. این طبیعی است که شما بعد از یک روز سخت کاری کلیدها را در جیب خود قرار دهید و لباس را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. بنابراین توصیه بر این است که حتما قبل از قرار دادن لباس ها در داخل لباسشویی جیب های لباس را بررسی کنید. کلیدها نه تنها خودشان می توانند آسیب ببینند، بلکه می توانند لباس ها را پاره کنند و یا حتی در قسمتی از دستگاه گیر کنند و عملکرد دستگاه را دچار اختلال کنند و ممکن است شما به تعمیر ماشین لباسشویی نیاز داشته باشید.

شلوار جین با کلید ماشین در جیب آن که روی آن علامت ضربدر کشیده شده است

قرار دادن لباس هایی با کلید ماشین و خانه در جیب آن در داخل ماشین لباسشویی ممنوع است

سخن پایانی

اگر ماشین لباسشویی شما به درستی کار نمی کند و فکر می کنید که ممکن است یک وسیله نامناسب در زمان شستشو در داخل ماشین لباسشویی قرار گرفته باشد، می توانید از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید. تعمیرکار می تواند دستگاه شما را بررسی کرده و هرگونه مشکل اساسی را تعمیر کند.