کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به ما می گویند کدام بخش از ماشین دچار مشکل شده و نیاز به بررسی دارد. برخی از این کدهای خطا به راحتی با چک کردن چند قطعه برطرف می شوند، اما برخی دیگر به قدر پیچیده اند که برای رفع آنها باید از یک تکنسین خدمات فنی کمک خواست. در این مقاله قصد داریم بهترین واکنش ممکن در صورت بروز هرکدام از این کدهای خطا را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس علت ارور
F1 تشخیص نشت آب دستگاه
F2 خطای تخلیه آب
F3 خطای سرریز آب
F5 مشکل تامین آب
F6 خرابی سنسور هیتر
F7 گرمای بیش از حد (دمای آب بیش از حد بالاست)
F8 خطای گرم نشدن آب دستگاه
F9 خطای موقعیت کنترل جریان (خرابی شیر دایورتر)
FE خطای منبع تغذیه
H01  تا  H24 فعال بودن شستشوی با تاخیر
10 دستگاه با آب پر نمی شود
20 دستگاه آب را تخلیه نمی کند
30 فعال بودن ابزارهای ضد آبریزی

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس و راه حل آن

ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دلایل مختلفی ممکن است کارکرد درستی نداشته باشد. هرگونه مشکل در دستگاه با کد خطا در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس نمایش داده می شود. در صورت آشنایی با علت و راه حل انواع ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس می توان مشکلات مربوطه را برطرف کرد.

1- ارور F1 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور F1 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس می شود، خطای مربوط به نشتی آب است. در چنین شرایطی چرخه شستشو متوقف شده و پمپ تخلیه پیوسته در حال کار کردن است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F1 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس، ابتدا ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و شیر آب را ببندید، سپس کف ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و هرگونه نشتی را تعمیر کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس که ارور F1 را نشان می دهد

نمایش ارور F1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دلیل نشتی آب

2- ارور F2 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: دلیل نمایش کد خطای F2 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس، بروز خطای تخلیه و عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی در مدت زمان معین است. این مشکل می تواند ناشی از گرفتگی فیلتر یا انسداد شلنگ تخلیه باشد و از رایج ترین ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F2 در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس ابتدا به سراغ فیلتر تخلیه بروید و آن را بررسی کنید و گرفتگی های آن را باز کنید سپس به سراغ شلنگ تخلیه و پمپ تخلیه بروید و آنها را کاملا باز کنید. در مرحله آخر اگر مشکل کماکان ادامه داشت، سنسور فشار را مورد بررسی قرار داده و ببینید که مسدود نشده باشد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس که ارور F2 را نشان می دهد

نمایش ارور F2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دلیل خطای تخلیه و عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی

3- ارور F3 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: علت ارور F3 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس بروز خطای تامین آب (ورود بیش از حد آب) است. این ارور نشان می دهد که آب در زمانی که نباید وارد ماشین ظرفشویی می شود و بیشتر مواقع علت آن خرابی شیر برقی ورودی آب است.

راه حل: برای رفع کد خطای F3 در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس، شیر آب را ببندید و مستقیما به سراغ شیر ورودی آب بروید. این قطعه باید تعمیر و در صورت نیاز تعویض شود. برای انجام این کار به متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز خواهید داشت.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس که ارور F3 را نشان می دهد

نمایش ارور F3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دلیل خطای تامین آب

4- ارور F5 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: علت آن که با ارور F5 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس مواجه شده ایم، مشکل تامین آب دستگاه است. این مسئله می تواند ناشی از خرابی شیر ورودی آب یا نقص و ایراد پمپ شستشوی دستگاه باشد. از آنجا که ورود ضایعات خارجی به داخل پمپ شستشو چندان سخت نیست، خطای F5 یکی از شایع ترین ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس است.

راه حل: برای رفع کد خطای F5 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی آبگیری ماشین ظرفشویی است. اگر می بینید که آبی وارد دستگاه نمی شود، باید شیر ورودی را تعویض کنید. اما اگر مشکل از آبگیری نبود، مشکل از پمپ شستشو است و عملکرد آن را باید بررسی شود. چنانچه احساس می کنید پمپ شستشو عملکرد خوبی ندارد، ضایعات خارجی درون پمپ را خارج کرده و در صورت لزوم آن را عوض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس که ارور F5 را نشان می دهد

نمایش ارور F5 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دلیل مشکل تامین آب دستگاه

5- ارور F6 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: علت اینکه با کد خطای F6 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس مواجه شده اید، خرابی سنسور هیتر (سنسور دما – NTC) است. این مشکل می تواند ناشی از خرابی سیم کشی NTC به برد PCB، خرابی سنسور NTC یا نهایتاً خرابی برد PCB دستگاه باشد.

راه حل: برای رفع این ارور در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس نیاز است اتصالات را بررسی کنید و آنهایی که شل شده اند را خوب سفت کنید. سپس مقاومت NTC و سلامت سیم کشی های آن را بررسی کنید. در صورت نیاز NTC یا PCB دستگاه باید تعویض شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس که ارور F6 را نشان می دهد

نمایش ارور F6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دلیل خرابی سنسور هیتر

6- ارور F7 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: ارور F7 در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس از گرمای بیش از حد آب (بالاتر از 77 درجه سانتیگراد) خبر می دهد. اگر دمای آب واقعا بالا باشد، خرابی رله هیتر روی برد PCB است که مدام آب را گرم می کند. اما اگر دماب واقعای آب زیر 77 درجه سانتیگراد باشد، مشکل خرابی سنسور دماست.

راه حل: اگر می خواهید ارور F7 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس را در خانه حل کنید، قبل از هر کاری دمای آب منزل را بررسی کنید و مطمئن شوید دستگاه به آب سرد متصل است. سپس سنسور دما را بررسی کرده و اگر مقاومت آن در محدوده مجاز نبود، سنسور تعویض کنید. در نهایت اگر هیچ کدام از اینها ارور F7 را برطرف نکرد، PCB اصلی را تعویض کنید. انجام این کار تخصصی می باشد و باید توسط متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی انجام شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس که ارور F7 را نشان می دهد

نمایش ارور F7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دلیل گرمای بیش از حد آب دستگاه

7- ارور F8 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: دلیل مواجه شدن با F8، یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس، گرم نشدن آب دستگاه است. این مشکل می تواند مربوط به انسداد فیلترها، نقص و ایراد هیتر، خرابی سنسور دما، خرابی سنسور فشار و در آخر مشکل PCB اصلی دستگاه است.

راه حل: برای حل این ارور قبل از هرچیز به دنبال سیم های پاره یا دوشاخه های شل شده بگردید. سپس مقاومت هیتر (حدود 27 تا 31 اهم) و مقاومت سنسور دما (47.2 کیلواهم در دمای 25 درجه سلسیوس) را اندازه بگیرید و اگر مقادیر آنها نرمال بود، عملکرد سنسور فشار را بررسی کنید. در نهایت اگر هیچ کدام ارور را برطرف نکرد، PCB اصلی دستگاه را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس که ارور F8 را نشان می دهد

نمایش ارور F8 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دلیل گرم نشدن آب دستگاه

8- ارور F9 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: دلیل مواجه شدن با کد ارور F9 در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس خطای موقعیت کنترل جریان است.

راه حل: برای اینکه بتوانید این ارور را برطرف کنید، شیر دایورتر را بررسی کنید و هرگونه جسم و ضایعات خارجی که در آن گیر کرده را خارج کنید. در صورت لزوم شیر دایورتر را تعویض کنید و اگر مشکل کماکان پابرجا بود، PCB اصلی دستگاه را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس که ارور F9 را نشان می دهد

نمایش ارور F9 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دلیل خطای موقعیت کنترل جریان

9- ارور FE ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: علت نمایش ارور FE در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس خطای مربوط به منبع تغذیه است.

راه حل: برای حل این مسئله تنها کاری که از دست شما برمی آید قطع برق ماشین ظرفشویی و سپس وصل کردن مجدد آن است. یک مرتبه دستگاه را ری استارت کنید، اگر کد خطا همچنان قابل مشاهده است با مرکز خدمات مشتریان داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس که ارور FE را نشان می دهد

نمایش ارور FE در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دلیل بسته نشدن درب دستگاه

10- ارور H01 – H24 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با این ارورها می شود، تنظیم چرخه شستشو روی حالت شستشوی با تاخیر است. به طورمثال H01 می گوید که فرآیند شستشو یک ساعت دیگر آغاز می شود.

راه حل: برای برطرف کردن این ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس کافی است کلید «+» را آنقدر بزنید تا کد H00 نمایش داده شود. در این حالت شستشوی با تاخیر لغو شده و چرخه بلافاصله آغاز می شود. یا اینکه در تنظیمات دستگاه حالت شستشوی با تاخیر را لغو کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس که ارور H01 را نشان می دهد

نمایش ارور H01 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دلیل تنظیم چرخه شستشو روی حالت شستشوی با تاخیر

11- ارور 10 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: دلیل نمایش ارور 10 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس پر نشدن آب در دستگاه است. این یعنی با وجود گذشت 10 دقیقه هنوز سطح آب به مقداری که باید نرسیده و این مشکل می تواند ناشی از بسته بودن شیر منبع، انسداد یا تاخوردگی شلنگ یا فیلتر ورودی، پایین بودن فشار آب، خرابی برد کنترل یا شیر برقی باشد.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور 10 را در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس حل کنید، سیستم تامین آب را بررسی کنید تا همه قطعات دخیل (فیلتر و شلنگ) کاملا باز و بدون گرفتگی باشند. فرکانس آب ورودی را در حالت تست (Test Mode) بررسی کنید و مطمئن شوید که فشار آب بالای 10 psi است. اگر همه چیز طبیعی به نظر می رسد، با مرکز خدمات تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

12- ارور 20 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: علت ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس عدم تخلیه آب دستگاه است. این مشکل می تواند ناشی از گرفتگی و انسداد عناصر سیستم تخلیه (فیلتر، شلنگ و پمپ) یا انسداد سنسور فشار دستگاه باشد.

راه حل: برای رفع این ارور در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس فیلتر، شلنگ و پمپ تخلیه را باز کرده، تمیز کنید و درپوش روی آن را خوب چفت کنید. بررسی کنید که عملکرد سنسور فشار دستگاه طبیعی باشد و هرگونه گرفتگی در آن را باز کنید. سیم های ارتباطی را چک کنید و ببینید که سالم باشند.

13- ارور 30 ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با این ارور ماشین ظرفشویی وستینگهاوس می شود، فعال شدن ابزارهای ضد آبریزی به علت تشخیص نشت آب در کف دستگاه است.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور 30 را برطرف کنید، ابتدا دستگاه را از برق بکشید. سپس پنل کف دستگاه و بعد از آن روکش فلزی در قسمت پایین ماشین ظرفشویی زیر درب را بردارید و با یک اسفنج آب درون سینی را کاملاً تخلیه کنی. حال یک بار دیگر ماشین ظرفشویی را راه اندازی کنید. اگر ارور همچنان ادامه دار بود، قطعه ای در دستگاه نشتی دارد و باید آن را پس از یافتن، تعمیر یا تعویض کنید.

عیب یابی ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

تا به اینجا ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس را با هم مرور کردیم، حال بیایید ببینیم چه اتفاقات دیگری ممکن است حین کار کردن با این ماشین ظرفشویی رخ دهد که با هیچ کدام از این کدهای خطا اطلاع داده نمی شوند، اما به پیگیری و بررسی نیاز دارند.

ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

با عیب یابی به موقع ماشین ظرفشویی وستینگهاوس می توان از کارکرد آن اطمینان حاصل کرد

1- روشن بودن یکی از چراغ های مانیتور ماشین ظرفشویی وستینگهاوس و چشمک زدن چراغ START/PAUSE

علت احتمالی: این مشکل زمانی در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس رخ می دهد که درب ماشین ظرفشویی باز باشد.

راه حل: برای حل این مسئله باید بررسی کنید که درب دستگاه قفل شده و کاملاً بسته شده باشد. موقع بستن درب آنقدر فشار دهید تا صدای چفت شدن را بشنوید.

2- راه اندازی نشدن برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت احتمالی: زمانی که با این مشکل در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس مواجه می شویم، یا برق دستگاه وصل نیست یا احتمالاً آب به ماشین نمی رسد. توجه کنید که در هر دو صورت وجود مشکل با یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به فرد اطلاع داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس بررسی کنید که آیا دوشاخه برق وصل است یا خیر. در مرحله بعد فیوزهای داخلی را بررسی کنید و ببینید که سالم باشند. همچنین شیر ورودی را چک کنید و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

3- باقی ماندن بخشی از مواد شوینده در مخزن شوینده ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت احتمالی: این مشکل زمانی رخ می دهد که مخزن مواد شوینده خیس باشد و درون آن پودر شوینده ریخته شود. این مسئله موجب تجمع مواد شوینده در مخزن و گرفتگی و انسداد مجرای آن می شود.

راه حل: همیشه قبل از افزدون شوینده به مخزن مخصوص، از خشک بودن مخزن اطمینان حاصل کنید. محفظه را درآورید و پس از آنکه آن را خوب شستید و خشک کردید، مجدداً وارد دستگاه کرده و بار دیگر امتحان کنید.

4- باقی ماندن آب درون دستگاه، پس از پایان کار ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت احتمالی: زمانی با این مسئله در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس مواجه می شویم که شلنگ تخلیه آب مسدود شده یا پیچ خورده باشد. یک احتمال دیگر، گرفتگی فیلترهای تخلیه است. البته شاید عجله کرده باشید و قبل از آنکه برنامه شستشو به پایان رسیده باشد، درب را باز کرده باشید که این خود یک عامل دیگر وجود آب در محفظه دستگاه است.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل را برطرف کنید، ابتدا مطمئن شوید که برنامه شستشو کاملا به پایان رسیده و کار ماشین ظرفشویی تمام شده است. در اولین قدم فیلترهای تخلیه را خارج کرده و آن ها را تمیز کنید. شلنگ تخلیه را با دقت بررسی کنید و اگر قسمتی از آن آسیب دیده، تا خورده یا گرفتگی دارد، مشکل را برطرف کنید.

5- توقف ماشین ظرفشویی وستینگهاوس حین شستشو

علت احتمالی: این مسئله زمانی در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس رخ می دهد که برق دستگاه یکباره قطع شود یا آب به دستگاه نرسد. توجه کنید که در هر دو صورت وجود مشکل با یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به فرد اطلاع داده می شود. همچنین ممکن است دستتان خورده باشد و حالت استندبای دستگاه را حل کرده باشید.

راه حل: برای حل این مشکل و راه اندازی مجدد دستگاه، ابتدا بررسی کنید که دستگاه در حالت استندبای نباشد. سپس ببینید که آیا دوشاخه برق دستگاه وصل است و پریز برق دارد یا خیر. در مرحله بعد باید به سراغ فیوزهای داخلی بروید و چک کنید که سالم باشند. در آخر از باز بودن شیر آب ورودی اطمینان حاصل کنید و اگر مشکل همچنان حل نشد، با مرکز خدمات مشتریان تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

6- صدای لرزش و ضربه در زمان شستشوی ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت احتمالی: علت اینکه با این مشکل مواجه شده اید، احتمالاً مربوط به چینش ظروف درون محفظه است. بازوهای اسپری به ظروف برخورد کرده و صدا تولید می کنند.

راه حل: برای حل این مسئله قبل از هرکاری ظروف را درست در قفسه ها بچینید، به گونه ای که مانع عملکرد بازوهای اسپری درون محفظه نباشند.

7- باقی ماندن بقایای غذا روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت احتمالی: این مسئله زمانی در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس رخ می دهد که برنامه شستشوی انتخاب شده متناسب با شدت کثیفی و چرب بودن ظروف نباشد. یا اینکه ظروف را به درستی در قفسه ها نچیده باشد و آب به سطح آنها برخورد نکرده باشد. کافی نبودن مواد شوینده یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل است. در نظر داشته باشید که این مشکل با هیچ کدام از ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس اطلاع داده نخواهد شد.

راه حل: برای اینکه این مشکل را در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس حل کنید، یک برنامه شستشو دقیقاً متناسب با شدت کثیفی و چرب بودن ظروف انتخاب کنید. ظرف ها را درست در قفسه های شستشو بچینید و به مقدار کافی مواد شوینده اضافه کنید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، فیلترها را باز کرده و آنها را تمیز کنید.

8- باقی ماندن لکه های سفید روی ظروف شسته شده ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت احتمالی: علت اینکه با این مشکل در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس مواجه شده اید، احتمالاً این است که مقدار مواد شوینده کم است یا تنظیمات مایع کمک آبکشی روی «خیلی کم» تنظیم شده است.

راه حل: برای حل این مسئله قبل از هرکاری شوینده کافی به مخزن مخصوص مواد شوینده اضافه کنید و درب آن را خوب ببندید. اگر مشکل حل نشد، با توجه به شدت کثیفی ظروف، تنظیمات مایع کمک آبکشی را بر روی مقدار مناسب تنظیم کنید.

9- خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی وستیگهاوس

علت احتمالی: اولین دلیل بروز این مشکل در ماشین ظرفشویی وستیگهاوس راه اندازی برنامه شستشو بدون انتخاب حالت خشک کن یا با خشک کن ضعیف است. یا اینکه تنظیمات مایع کمک آبکشی روی حالت «خیلی کم» تنظیم شده باشد. همچنین ممکن است ظروف را زودتر از موعد از دستگاه خارج کرده و به دستگاه فرصت خشک کردن نداده باشید.

راه حل: اولین کاری که برای برطرف کردن این مسئله باید انجام دهید این است که بعد از اتمام شستشو به دستگاه اجازه دهید فرآیند خشک کردن را تا انتها به پایان برساند و بلافاصله ظروف را خارج نکنید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود، راهکارهای دیگری که می توانید امتحان کنید عبارت اند از انتخاب برنامه شستشو با مرحله خشک کن و تغییر تنظیمات مایع کمک آبکشی با توجه به شدت کثیفی ظروف. این مشکل با هیچ یک از ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس هشدار داده نمی شود و خودتان باید حواستان به خیسی یا خشکی ظروف باشد.

10- باقی ماندن لکه زنگ آهن روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت احتمالی: یکی از دلایلی که منجر به این مسئله می شود، بی کیفیت بودن استیل ظروف شسته شده است.

راه حل: اگر از مرغوب بودن جنس استیل ظروف خود مطمئن نیستید، سعی کنید تا حد امکان آنها را با دست بشویید و از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی خودداری کنید.

نگهداری و نظافت ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

فیلتر روی شلنگ آب ورودی، بازوهای اسپری و فیلترهای درون ماشین باید هرازگاهی باز شوند و درصورت لزوم کاملاً تمیز شوند. در ادامه نحوه تمیز کردن این قطعات را باهم مرور می کنیم.

اجزای مختلف ماشین ظرفشویی وستینگهاوس مانند شیلنگ و فیلتر که باید تمیز شوند

کارکرد درست ماشین ظرفشویی وستینگهاوس با تمیز کردن و نگهداری

1- بازوهای شستشوی ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

برای نظافت بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی وستینگهاوس، ابتدا بررسی کنید که حفره های این بازوها (چه بالایی و چه پایینی) مسدود نشده باشند. در صورت وجود هرگونه گرفتگی، قطعه بازو را باز کرده و زیر آب تمیز کنید. برای باز کردن بازوی اسپری پایینی آن را به سمت بالا بکشید و برای باز کردن بازوی بالایی، مهره قفل را سمت چپ بچرخانید. موقع جا زدن دوباره بازوی فوقانی، مطمئن شوید که مهره کاملاً سفت شده باشد.

2- فیلتر شلنگ ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علاوه بر آشنایی با ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس، دانستن نکات مربوط به نگهداری و نظافت این دستگاه خالی از لطف نیست. فیلتر شلنگ ورودی هرگونه آلودگی و جسم خارجی نظیر ماسه، خاک رس، زنگ و غیره که گهگاه ممکن است از طریق منبع آب اصلی یا لوله کشی وارد دستگاه شود را جدا کرده و با این کار از آسیب قطعات داخلی ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند. از این رو نیاز است هر از گاهی فیلتر و شلنگ ورودی آب را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را خوب تمیز کنیم.

برای تمیز کردن فیلتر، ابتدا شیر آب را ببندید و شلنگ را جدا کنید. سپس فیلتر را باز کرده و آن را زیر شیر آب بگیرید تا تمیز شود. پس از آنکه فیلتر تمیز شده را دوباره در محل شلنگ قرار دادید، شلنگ را مجدداً وصل کنید و بررسی کنید که نشتی نداشته باشد.

3- فیلترهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

بررسی کنید که بقایای مواد غذایی روی فیلترهای درشت و ریز باقی مانده یا خیر. در صورت وجود هرگونه کثیفی فیلترها را برداشته و آنها را زیر شیر آب به خوبی تمیز کنید. به تصویر زیر نگاه کنید.

نمایش مراحل باز کردن و تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

  1. در بالا (a) یک فیلتر ریز، (b) یک فیلتر درشت و (c) یک فیلتر فلزی است.
  2. برای جداسازی و نظافت فیلترها (a+b)، مجموعه را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس به سمت بالا بکشید تا جدا شود.
  3. فیلتر فلزی (c) را بکشید و در آورید.
  4. فیلتر درشت را از فیلتر ریز بیرون بکشید، آن را زیر شیر آب بشویید و دوباره روی هم سوار کنید.
  5. مجموعه فیلترها را به فیلتر فلزی منتقل کرده و آن را در جهت فلش بچرخانید. وقتی فلش های فیلتر ریز در هر دو طرف قابل مشاهده باشد، مجموعه قفل شده است.
  6. فیلتر فلزی را در دستگاه قرار دهید.
  7. تحت هیچ شرایطی ماشین ظرفشویی را بدون فیلتر روشن نکنید.
  8. اگر فیلتر را درست وصل نکنید، عملکرد شستشو ماشین ضعیف خواهد شد.
  9. تمیز بودن فیلترها نقش مهمی در عملکرد درست دارد.

کلام آخر

هدف ما در این مقاله بررسی کامل ارورهای ماشین ظرفشویی وستینگهاوس و آشنایی با علت نمایش این کدها و نحوه برطرف کردن آنها بود. همچنین مراحل نگهداری و نظافت این دستگاه از جمله نظافت بازوهای شستشوی ماشین ظرفشویی، فیلتر شلنگ و فیلترهای تصفیه دستگاه مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم که برایتان مفید واقع شده باشد. اگر تجربه برخورد با هرکدام از این ارورها را داشتید و موفق به برطرف کردن آن شدید، خواهشمندیم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارد و با مرکز خدمات مشتریان داره چاره تماس بگیرید.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در منزل خود یک ماشین ظرفشویی وستینگهاوس دارید و دستگاهتان عملکرد درستی ندارد، در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

ما در این بخش از مقاله به یکسری از سوالات شما در رابطه با روش های برطرف کردن مشکلات ماشین ظرفشویی وستینگهاوس پاسخ می دهیم تا قبل از تعمیر اساسی دستگاه، ایرادات را شناسایی کرده و از بروز خسارت های بیشتر در دستگاه جلوگیری کنید. برخی این سوالات به شرح زیر می باشند.

1- چرا آب ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به صورت کامل تخلیه نمی شود؟
گرفتگی شیلنگ تخلیه یا تا خوردگی آن، مسدود شدن فیلتر تخلیه، عدم اتمام برنامه ی شستشو دلایلی هستند که باعث می شود آب در محفظه ی شستشوی ماشین ظرفشویی وستینگهاوس باقی بماند.
2- علت صدای لرزش و ضربه در زمان شستشوی ماشین ظرفشویی وستینگهاوس چیست؟
چینش نادرست ظروف در سبد شستشو و برخورد ظروف با یکدیگر یا بازوهای اسپری علت شنیده شدن صدای لرزش و ضربه در زمان شستشوی ماشین ظرفشویی وستینگهاوس است.
3- چگونه می توان مشکل خیس ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس را برطرف کرد؟
برای برطرف کردن مشکل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس هیتر دستگاه را بررسی کنید تا عملکرد درستی داشته باشد، منتظر بمانید تا فرآیند خشک کردن دستگاه به پایان برسد، مایع کمک آبکشی را با میزان کثیف بودن ظروف تنظیم کنید.
4- دلیل عدم توزیع مواد شوینده در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس چیست؟
مرطوب بودن مواد شوینده، خیس بودن محفظه ی مخصوص مواد شوینده و تجمع مواد شوینده در مخزن، گرفتگی و انسداد مجرای آن از دلایل باقی ماندن مواد شوینده در محفظه مخصوص مواد شوینده در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس است.
5- توقف ماشین ظرفشویی وستینگهاوس حین شستشو چه علتی دارد؟
قطع شدن برق دستگاه، عدم تامین آب دستگاه، فعال شدن حالت استند بای دستگاه از مهم ترین علت های توقف ماشین ظرفشویی وستینگهاوس حین شستشو است.
6- باقی ماندن لکه های سفید روی ظروف شسته شده ماشین ظرفشویی وستینگهاوس چیست؟
کم بودن مواد شوینده یا تنظیمات نادرست مایع کمک آبکشی باعث تشکیل لکه های سفید روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس می شود.
7- برای رفع مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس چه اقداماتی باید انجام شود؟
برای تمیز شسته شدن ظروف در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس متناسب با کثیفی ظروف برنامه ی شستشوی مناسبی انتخاب کنید، از مواد شوینده به اندازه ی کافی استفاده کنید و ظروف را به طرز صحیحی در سبد شستشو قرار دهید و در نهایت فیلترها را تمیز کنید.
8- زنگ زدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس چه دلیلی دارد؟
بی کیفیت بودن استیل منجر به زنگ زدگی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی وستینگهاوس می شود. توصیه ی ما به شما این است که این ظروف را با دست بشوئید و از ماشین ظرفشویی برای شستشوی این ظروف استفاده نکنید.