کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی هوور و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی هوور

ماشین ظرفشویی هوور یکی از تولیدات باکیفیت این برند اسپانیایی است که با ارائه عملکرد مناسب توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند و رضایت آنان را به دست آورد. در این مقاله قصد داریم با معانی انواع ارورهای ماشین ظرفشویی هوور آشنا شویم و ببینیم هر یک از کدهای خطایی که در شرایط مختلف روی صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می شوند و همزمان با نمایش آنها عملکرد بخشی از دستگاه مختل می‌ شود، به چه معنا هستند. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ارورهای ماشین ظرفشویی هوور علت ارور
E1 قطع شدن منبع آب ورودی
E2 گرفتگی فیلتر تخلیه
E3 خطای تخلیه آب
E4 تشخیص نشتی
E5 ایرادات NTC
E6 یا E7 یا EF یا EL خطای برد الکترونیکی
E8 ایرادات عنصر گرمایش آب
E9 خطای سنسور توربیدیتی (کدورت سنج آب)
EI ایرادات عنصر گرمایش آب
EH خطای اتصالات سوئیچ ایمنی المنت هیتر
EE خطای اتصالات سوئیچ ایمنی المنت هیتر
ED خطاهای ارتباطی

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی هوور و راه حل آن

نمایش ارورهای فوق بر روی پنل نمایشگر دیجیتال دستگاه فقط برای اطلاع رسانی محل خرابی به تعمیرکاران نیست. شناخت و آگاهی کافی نسبت به علت نمایش این کدها و نحوه برطرف کردن هر یک از آنها به افرادی که دانش تخصصی در زمینه عیب یابی و حل مشکلات فنی و الکترونیکی لوازم برقی خانگی را ندارند نیز کمک می کند تا حدی شرایط پیش آمده را مدیریت کنند. در ادامه به توضیح مفصل هر یک از این کدهای خطا می پردازیم.

1- ارور E1 ماشین ظرفشویی هوور

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای E1 ماشین ظرفشویی هوور، تشخیص قطع شدن منبع آب ورودی به دستگاه است. ممکن است منبع آب واقعاً قطع شده یا دستگاه به اشتباه این مسئله را تشخیص داده باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای E1 ماشین ظرفشویی Hoover، ابتدا دستگاه را خاموش کنید، سپس منبع آب را روشن کرده و چرخه شستشو را ریست کنید. اگر نمایش کد خطا با وجود وصل بودن منبع همچنان ادامه دار است، در اولین فرصت با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور که ارور E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور به دلیل قطع شدن منبع آب ورودی به دستگاه

2- ارور E2 ماشین ظرفشویی هوور

علت: دلیل آنکه با کد خطای E2 ماشین ظرفشویی هوور مواجه می شویم، این است که به علت گرفتگی شلنگ ورودی، آب وارد دستگاه نمی شود.

راه حل: کاری که باید برای رفع کد خطای E2 ماشین ظرفشویی هوور انجام دهید، این است که ابتدا منبع آب را ببندید، لوله تخلیه را از پشت ماشین ظرفشویی باز کنید و بررسی کنید که فیلتر مسدود نشده باشد. در صورت گرفتگی آن را تمیز کرده و مجدداً در موقعیت اولیه نصب کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور که ارور E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور به دلیل عدم تامین آب دستگاه

3- ارور E3 ماشین ظرفشویی Hoover

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای E3 ماشین ظرفشویی هوور می شود، خطای تخلیه آب است. گرفتگی و انسداد اجزای تخلیه مانند فیلتر تخلیه، شلنگ تخلیه یا پمپ مسیر خروج آب از محفظه شستشو را بسته و منجر به نمایش این کدهای خطا می شود.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای E3 ماشین ظرفشویی هوور در خانه باید بتوانید محل گرفتگی در مجموعه تخلیه را بیابید. فیلتر را باز کنید و آن را به لحاظ گرفتگی بررسی کنید. اگر احساس می کنید فیلتر مورد استفاده کهنه شده و بیش از 6 ماه است که از آن استفاده می کنید، اقدام به تعویض فیلتر کنید. سپس بررسی کنید مجرای شلنگ تخلیه باز و مسیر شلنگ صاف و آزاد باشد. در آخر باید به سراغ پمپ بروید و آن را تمیز کنید تا آب به راحتی از محفظه شستشو خارج شود. ممکن است نیاز باشد پمپ تخلیه را جایگزین کنید؛ در صورت نیاز به تعویض قطعات با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور که ارور E3 را نمایش می دهد

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور به دلیل مشکل در تخلیه آب دستگاه

4- ارور E4 ماشین ظرفشویی هوور

علت: زمانی با کد خطای E4 ماشین ظرفشویی هوور روبرو می شویم که دستگاه نشتی آب را تشخیص دهد. نشتی معمولاً‌ زمانی اتفاق می افتد که راه خروج آب از دستگاه بسته شده و آب در محفظه تجمع کند.

راه حل: اگر به دنبال راهکاری برای رفع کد خطای E4 ماشین ظرفشویی هوور، توصیه می کنیم با دستورالعمل های بخش قبلی (مربوط به کد خطای E3) سعی کنید مسیر خروج آب از دستگاه را باز کنید. چنانچه می بینید حتی پس از عمل به همه این اقدامات و باز بودن کامل مسیر خروج آب، باز هم نمایش کد خطا ادامه دارد،‌ هرچه سریع تر با متخصصین ما در مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور که ارور E4 را نمایش می دهد

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور به دلیل نشتی آب دستگاه

5- ارور E5 ماشین ظرفشویی هوور

علت: یکی از دلایل مهم روبرو شدن با کد خطای E5 ماشین ظرفشویی هوور ایرادات سنسور دما NTC است. اتصال کوتاه و مدار باز سیم کشی های این سنسور یا خرابی خود سنسور می تواند از دلایل مهم نمایش این کد خطا باشد.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای E5 ماشین ظرفشویی Hoover را در خانه برطرف کنید، سیم کشی های متصل به سنسور NTC را چک کنید و مطمئن شوید همه آنها سالم هستند. سیم های سست را محکم کنید و آنهایی که پاره شده اند را جایگزین کنید. در مرحله بعد به سراغ خود سنسور دما بروید و با اندازه گیری مقاومت آن، مطمئن شوید سنسور عملکرد طبیعی دارد و از کار نیفتاده است. در صورت نیاز اقدام به تعویض سنسور کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور که ارور E5 را نمایش می دهد

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور به دلیل ایرادات سنسور دما NTC

6- ارور E6 یا E7 یا EF یا EL ماشین ظرفشویی هوور

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای E6 ماشین ظرفشویی هوور می شود، ناشی از مشکلات و خطاهای برد الکترونیکی دستگاه است.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای E6 ماشین ظرفشویی هوور را برطرف کنید، باید بتوانید برد کنترلی اصلی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و ایرادات آنها را رفع کنید. از آنجا که برد الکترونیکی مغز و هسته اصلی دستگاه است، توصیه می کنیم برای عیب یابی تخصصی مشکلات الکترونیکی و برطرف کردن این کدهای خطا، با مراکز تعمیرات معتبر تماس بگیرید و از متخصصین حرفه ای این حوزه کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور که ارور E6 را نمایش می دهد

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور به دلیل مشکلات و خطاهای برد الکترونیکی دستگاه

7- ارور E8 ماشین ظرفشویی هوور

علت: علت نمایش کد خطای E8 ماشین ظرفشویی هوور مربوط به ایرادات عنصر گرمایش آب است. همچنین احتمال دارد صفحه فیلتر مسدود شده و منجر به نمایش این کدهای خطا شده باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای E8 ماشین ظرفشویی هوور، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که صفحه فیلتر را باز کنید و آن را کاملاً تمیز کنید. در مرحله بعد به عنصر گرمایش آب دسترسی یابید و عملکرد آن را به همراه اتصالات آن به دقت مورد بررسی قرار دهید. در صورت مشاهده کوچکترین نقص و ایرادی که می تواند در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کند، با تکنسین های مجرب ما در واحد تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا در مورد تعمیر یا تعویض این قطعه به شما مشاوره دهیم.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور که ارور E8 را نمایش می دهد

نمایش ارور E8 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور به دلیل مشکل در عنصر گرمایش آب

8- ارور E9 ماشین ظرفشویی هوور

علت: دلیل مواجهه با کد خطای E9 ماشین ظرفشویی Hoover، خطای سنسور توربیدیتی (کدورت سنج آب) است. این نقص می تواند ناشی از خود سنسور یا اتصالات آن باشد.

راه حل: جهت رفع ارور E9 ماشین ظرفشویی هوور، باید بتوانید ایرادات سنسور کدورت سنج آب را عیب یابی کنید. ابتدا چک کنیم مهار دسته سیم های روی سنسور سالم باشند و بعد با اندازه گیری مقاومت سنسور، مطمئن شوید سالم است و دچار خرابی نشده است. اگر در طول بررسی های خود متوجه شدید که دسته سیم ها اتصالی کرده اند یا خود سنسور از کار افتاده، آنها را تعویض کنید و بار دیگر عملکرد سنسور را مورد بررسی قرار دهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور که ارور E9 را نمایش می دهد

نمایش ارور E9 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور به دلیل خطای سنسور توربیدیتی

9- ارور EI ماشین ظرفشویی هوور

علت: علت نمایش کد خطای EI ماشین ظرفشویی هوور تشخیص خطایی در عنصر گرمایش آب است. ممکن است صفحه فیلتر مسدود شده باشد.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای EI ماشین ظرفشویی هوور را برطرف کنید، قبل از هرکاری صفحه فیلتر را باز کرده و آن را تمیز کنید. سپس دستگاه را باز کنید و پس از دسترسی به عنصر گرمایش آب، عملکرد این بخش را به همراه اتصالات آن خوب چک کنید. در صورت مشاهده کوچکترین نقص و ایرادی که می تواند در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کند، با تکنسین های مجرب ما در واحد تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا در مورد تعمیر یا تعویض این قطعه به شما مشاوره دهیم.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور که ارور EI را نمایش می دهد

نمایش ارور EI در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور به دلیل خطای عنصر گرمایش آب

10- ارور EH ماشین ظرفشویی هوور

علت: دلیل نمایش کد خطای EH ماشین ظرفشویی هوور، مربوط به اتصال کوتاه سوئیچ ایمنی المنت هیتر دستگاه است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور EH ماشین ظرفشویی Hoover هستید، محل اتصال کوتاه در سیم کشی های سوئیچ ایمنی المنت هیتر را بیابید و در اولین فرصت اقدام به تعویض آن کنید. سیم های آسیب دیده، شل و وارفته باید جایگزین شوند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور که ارور EH را نمایش می دهد

نمایش ارور EH در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هوور به دلیل اتصال کوتاه سوئیچ ایمنی المنت هیتر دستگاه

11- ارور EE ماشین ظرفشویی هوور

علت: زمانی با کد خطای EE ماشین ظرفشویی هوور مواجه می شویم که بخش از اتصالات سوئیچ ایمنی المنت هیتر دستگاه مدار باز شده باشد.

راه حل: برای رفع ارور EE ماشین ظرفشویی هوور کافیست اتصالات سوئیچ ایمنی المنت هیتر را بررسی کنید و در سیم کشی های آن محل مدار باز را بیابید. هرچه سریع تر اتصالات معیوب را جایگزین کنید تا این مورد از ارورهای ماشین ظرفشویی هوور برطرف شود.

12- ارور ED ماشین ظرفشویی هوور

علت: مشکلی که منجر به نمایش کد خطای ED ماشین ظرفشویی هوور می شود، بروز خطای ارتباطی است. هرگاه به مدت 20 ثانیه مداوم داده های غیر طبیعی دریافت شود،‌ این کد خطا روی پنل نمایشگر نشان داده خواهد شد.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای ED ماشین ظرفشویی هوور را در خانه برطرف کنید، باید مدتی صبر کنید تا دستگاه بطور خودکار به حالت عادی بازگردد و عملیاتش را از سر بگیرد. اگر با گذشت چند دقیقه هنوز نمایش کد خطا ادامه دار بود، هر چه سریع تر با مراکز مجاز خدمات و تعمیرات ماشین ظرفشویی هوور تماس بگیرید و مشکل را اطلاع دهید.

عیب یابی ماشین ظرفشویی هوور

تا اینجای مقاله دریافتیم که آشنایی با ارورهای ماشین ظرفشویی هوور چقدر مهم است و تا چه اندازه کار با دستگاه را برای ما راحت تر می کند. در ادامه به بررسی مواقعی می پردازیم که سیستم تشخیص خطا محل خرابی را با هیچ کد خطایی به ما اعلام نمی کند و صفر تا صد عیب یابی به عهده ماست. در این شرایط قبل از تماس با تعمیرکار توصیه می کنیم راهکارهای این بخش را امتحان کنید.

6 مشکل رایج ماشین ظرفشویی هوور

عیب یابی ماشین ظرفشویی هوور برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی هوور اجرا نمی شود

علت: مهم ترین دلایلی که منجر به اجرا نشدن برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی Hoover می شوند، عدم دریافت برق توسط دستگاه، خاموش بودن ماشین ظرفشویی یا باز بودن درب آن است.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل باز عدم اجرای برنامه شستشو در ماشین ظرفشویی هوور، ابتدا چک کنید برق منزل وصل باشد و دوشاخه دستگاه به درستی در پریز برق جا خورده باشد. درب دستگاه را محکم ببندید و کلید O/I را فشار دهید تا چرخه آغاز شود.

2- ماشین ظرفشویی هوور آبگیری نمی کند

علت: زمانی با مشکل عدم آبگیری ماشین ظرفشویی هوور روبرو می شویم که، به علت قطعی جریان آب منزل یا گرفتگی اجزای مجموعه تامین آب، مقدار آب کافی برای شروع چرخه شستشو وارد دستگاه نشود. توجه داشته باشید که قطعی منبع با یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی هوور به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل عدم آبگیری ماشین ظرفشویی هوور، بررسی کنید که جریان آب منزل قطع نشده و شیر آب تا جایی که امکان دارد باز باشد. شلنگ ورودی را هم مورد بررسی قرار دهید و پیچ و خم ها و گره های مسیر آن را باز کنید. مجرای این شلنگ باید عاری از هرگونه ضایعات خارجی یا رسوبات آب باشد. فیلتر ورودی آب را باز کنید و پس از شستشوی گرفتگی های آن زیر آب روان، مجدداً فیلتر را در موقعیت اولیه نصب کنید.

3- ماشین ظرفشویی Hoover آب را به خوبی تخلیه مواجه نمی کند

علت: چند عامل مهم می توانند منجر به عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی هوور شوند، از جمله آنها می توان به گرفتگی و انسداد فیلتر خروجی، پیچ خوردگی، تا شدگی یا گرفتگی مجرای شلنگ و نصب نادرست شلنگ تخلیه اشاره کرد. البته فراموش نکنید که گرفتگی یا خرابی پمپ تخلیه بر عملکرد تخلیه آب دستگاه تاثیر می گذارد.

راه حل: برای رفع مشکل خطای تخلیه در ماشین ظرفشویی هوور، ابتدا بررسی کنید که هیچ جسمی در شیلنگ تخلیه گیر نکرده باشد و بعد هرگونه پیچ خوردگی و تا شدگی در مسیر این شلنگ را باز کنید. اگر می بینید انباشت ضایعات خارجی پمپ تخلیه را مسدود کرده، آن را باز و تمیز کنید. چنانچه می بینید مشکل کماکان برقرار است، با مراکز خدمات مشتریان تماس گرفته و مشکل را اطلاع دهید.

یک نفر در حال نصب درست ارتفاع شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

نصب نادرست شیلنگ تخلیه از تخلیه ی آب ظرفشویی جلوگیری می کند

4- ماشین ظرفشویی هوور بی وقفه آب محفظه شستشو را تخلیه می کند

علت: زمانی با مشکل تخلیه مداوم آب ماشین ظرفشویی هوور مواجه می شویم که ارتفاع لوله تخلیه در موقعیت پایینی تنظیم شده باشد. این مسئله ربطی به ارورهای ماشین ظرفشویی هوور ندارد و کنترل آن کاملاً‌ به عهده کاربر است.

راه حل: به منظور بر طرف کردن مشکل تخلیه مداوم آب ماشین ظرفشویی هوور، لوله تخلیه را تا حداقل 40 سانتی متر از سطح دستگاه بالا ببرید.

5- صدای چرخش بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی هوور شنیده نمی شود

علت: یکی از دلایل نشنیدن صدای چرخش بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی Hoover افزودن بیش از حد از مواد شوینده یا چینش نادرست ظروف در محفظه شستشو است. گرفتگی و انسداد فیلتر و صفحه فیلتر نیز می تواند باعث این مشکل شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل نشنیدن صدای چرخش بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی هوور هستید، در مرحله اول مقدار مواد شوینده را کاهش دهید از مواد شوینده مناسب ظرفشویی استفاده کنید. سپس بررسی کنید که ظروف بزرگ درون محفظه شستشو سد راه چرخش بازوهای اسپری نشده باشند و اگر چنین است، چینش آنها را تغییر دهید. در نهایت صفحه فیلتر و فیلتر را تمیز کنید.

6- بخشی از ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هوور کثیف مانده است

علت: دلیلی که منجر به شستشوی نصفه و نیمه ظروف در ماشین ظرفشویی هوور می شود، جدا نکردن مواد غذایی باقیمانده روی ظروفی مثل ماهیتابه یا قابلمه است.

راه حل: برای حل مشکل شستشوی نصفه و نیمه ظروف در ماشین ظرفشویی هوور، همیشه قبل از آنکه ظروف کثیف خصوصاً ماهیتابه و قابلمه را در محفظه شستشو قرار دهید، بقایای مواد غذایی باقیمانده را از کف آنها جدا کنید. چرا که ممکن است دستگاه قادر به شستشوی کامل بقایای سفت شده مواد غذایی نباشد.

یک نفر در حال خارج کردن ظروف کثیف از ماشین ظرفشویی هوور

کثیف ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی هوور به دلیل جدا نکردن مواد غذایی از روی ظروف

7- مواد شوینده به طور کامل در ماشین ظرفشویی هوور توزیع نشده است

علت احتمالی: یکی از دلایل روبرو شدن با مشکلات توزیع مواد شوینده در ماشین ظرفشویی هوور چینش نادرست ظروف در محفظه شستشو است. در این شرایط کارد و چنگال، بشقاب ها، ماهیتابه و دیگر آیتم ها مانع باز شدن ظرف مواد شوینده می شوند. این مسئله با ارورهای ماشین ظرفشویی هوور به ما هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: چنانچه به دنبال راهی برای حل مشکل توزیع مواد شوینده در ماشین ظرفشویی Hoover هستید، ظرف ها را کمی جا به جا کنید و آنها را طوری بچینید که سد راه دیسپنسر مواد شوینده نباشند.

8- روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هوور لکه های سفید مشاهده می شود

علت: دلیلی که باعث تشکیل لکه های سفید رنگ روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هوور می شود،‌ املاح و مواد معدنی موجود در آب سخت ورودی به دستگاه است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای مقابله با لکه های سفید رنگ روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هوور هستید، توصیه می کنیم از یک دستگاه سختی گیر آب (نرم کننده آب) استفاده کنید. سطح نمک و مایع کمک آبکشی را بررسی کنید و در صورت نیاز تنظیمات آنها را تغییر دهید.

9- ماشین ظرفشویی هوور در طول شستشو سر و صدا تولید می کند

علت: علت مواجهه با سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی هوور در طول چرخه شستشو می تواندمربوط به برخورد ظروف به یکدیگر یا برخورد بازوهای اسپری به ظروف باشد. همانطور که می بینید کنترل این مسئله کاملاً‌ عهده ما بوده و ربطی به ارورهای ماشین ظرفشویی هوور ندارد.

راه حل: به منظور حل مشکل سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی Hoover در طول چرخه شستشو در اولین قدم باید چینش ظروف داخل محفظه را طوری تغییر دهید که بازوهای اسپری حین چرخش با آن ها برخورد نداشته باشند. حین چیدن ظروف دقت کنید ظرف ها با یکدیگر تماس نداشته باشند و هر کدام در جای خود محکم قرار گیرند.

10- ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هوور کاملاً خشک نیستند

علت: اصلی ترین علت خشک نبودن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هوور، نبود جریان هوای کافی در محفظه است. همچنین اگر مایع کمک آبکشی کافی در مخزن مخصوص وجود نداشته باشد، ظروف شسته شده به خوبی خشک نمی شوند.

راه حل: برای رفع مشکل خشک نبودن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هوور مقداری مایع کمک آبکشی در محفظه مخصوص اضافه کنید. در پایان برنامه شستشو درب ماشین ظرفشویی را باز بگذارید تا ظرف ها با جریان هوای طبیعی خشک شوند.

ظروف خیس در ماشین ظرفشویی هوور

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هوور بخ دلیل مایع کمک آبکشی

کلام آخر

در این مطلب به بررسی کامل و جامع ارورهای ماشین ظرفشویی هوور پرداختیم و دریافتیم مواقع روبرو شدن با هر یک از این کدهای خطا یا مشکلات دیگر را مدیریت کنیم. در نهایت اگر هنوز تمایل دارید تعمیر دستگاه خود را به دست متخصصین کاردان بسپارید، تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم حرفه ای داره چاره هر لحظه از شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی هوور

رفع مشکلات ماشین ظرفشویی هوور نیازمند عیب یابی حرفه ای است، از این رو توصیه ی ما به شما این است که در صورت بروز مشکل در دستگاه از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

لازم به توضیح است که بگوییم؛ با انجام یکسری اقدامات اولویه می توان تا قبل از رسیدن تعمیرکار ماشین ظرفشویی از بروز مشکلات بعدی در دستگاه جلوگیری کرد. سوالاتی که ممکن است در زمینه عیب یابی ماشین ظرفشویی هوور برایتان مطرح شود، به شرح زیر می باشند:

1- برای رفع مشکل عدم تخلیه ی آب در ماشین ظرفشویی هوور چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای اینکه ماشین ظرفشویی هوور عملیات تخلیه را به راحتی انجام دهد، در ابتدا باید شیلنگ تخلیه را از نظر انسداد، پیچ خوردگی، تا شدگی و نصب آن بررسی کنید و همچنین در صورت انسداد پمپ تخلیه، آن را تمیز کنید.
2- تخلیه ی مداوم آب ماشین ظرفشویی هوور چه علتی دارد؟
نصب شیلنگ تخلیه در ارتفاع پایین علت تخلیه ی بی وقفه ی محفظه ی شستشوی ماشین ظرفشویی هوور است. ارتفاع شیلنگ تخلیه باید حداقل 40 سانتی متر بالاتر از سطح کف زمین باشد.
3- دلیل عدم آبگیری ماشین ظرفشویی هوور چیست؟
قطع بودن منبع تامین آب و گرفتگی اجزای تامین آب از مهم ترین دلایلی است که مانع از آبگیری ماشین ظرفشویی هوور می شود. برای رفع این مشکل باید از سالم بودن شیر آب ورودی و وصل بودن جریان آب منزل مطمئن شوید، شیلنگ آب ورودی را از نظر انسداد و پیچ و خم بررسی کنید، فیلتر ورودی آب را تمیز کرده و آن را نصب کنید.
4- چرا ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی هوو تمیز نمی شوند؟
باقی ماندن مواد غذایی روی ظروف، انتخاب برنامه ی شستشوی نامناسب و کم بودن یا بی کیفیت بودن مواد شوینده از مهم ترین دلایل کثیف ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی هوور می باشند.
5- چگونه می توان مشکل خیس ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی هوور را برطرف کرد؟
برای برطرف کردن مشکل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هوور هیتر دستگاه را بررسی کنید، از مایع کمک آبکشی به مقدار بیشتری استفاده کنید، منتظر بمانید تا چرخه ی شستشو به پایان برسد و بعد از اتمام چرخه ی شستشو درب دستگاه را باز بگذارید تا ظروف کاملا خشک شوند.
6- علت تشکیل لکه های سفید روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی هوور چیست؟
املاح و مواد معدنی موجود در آب سخت ورودی به دستگاه و تنظیمات نادرست سطح نمک و مایع کمک آبکشی علت مشاهده شدن لکه های سفید روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی هوور است. توصیه ی ما به شما این است که حتما از دستگاه نرم کننده ی آب استفاده کنید.
7- صدای ماشین ظرفشویی هوور چه دلیلی می تواند داشته باشد؟
چیدمان نادرست ظروف در محفظه ی شستشو و برخورد ظروف با یکدیگر یا بازوهای اسپری دلیل شنیده شدن صدا از ماشین ظرفشویی هوور است.
8- باقی ماندن مواد شوینده در محفظه ی مخصوص مواد شوینده ی ماشین ظرفشویی هوور چه علتی دارد؟
چیدمان نادرست ظروف در محفظه ی شستشو و قرار گرفتن ظروف در مسیر راه دیسپنسر مانع از توزیع مواد شوینده در ماشین ظرفشویی هوور می شود.
9- چرا برنامه ی شستشو در ماشین ظرفشویی هوور اجرا نمی شود؟
عدم تامین برق دستگاه، ایراد در مجموعه ی آب رسانی و باز بودن درب دستگاه از مهم ترین مواردی هستند که مانع از اجرای برنامه ی شستشو در ماشین ظرفشویی هوور می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *