کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا

ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا مانند کدهای خطای سایر برندهای ظرفشویی، طراحی شده اند تا ماهیت تقریبی خطای پیش آمده را به ما هشدار دهند که شاید بتوانیم به تناسب توانمندی های خود، تا حدودی مشکل را برطرف کنیم. اما در اصل این موارد برای تعمیرکاران ماشین ظرفشویی نوشته شده و سطح مشخصی از توانایی کاربر را در مراحل تشخیص و تعمیر می طلبد. پیشنهاد می کنیم برای راهنمایی و مشاوره بیشتر در مورد مشکلات و ارورهای ماشین ظرفشویی Midea، از تکنسین های فنی مجرب و متخصص ما در داره چاره کمک بخواهید.

ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا علت ارور
E1 خطای تامین آب
E2 خطای تخلیه آب
E3 تشخیص ولتاژ بسیار پایین
E3 تشخیص گرم نشدن آب
E4 خرابی میکروسوئیچ
E4 تشخیص سرریز آب
E5 خرابی شیر برقی ورودی آب
E6 و E7 خرابی سنسور دما (NTC)

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا و راه حل آن

سیستم تشخیص خودکار ماشین ظرفشویی میدیا مشکلات و خطاهای دستگاه را با یکسری ارورها به شما هشدار می دهد. هر کدام از ارورها معنای به خصوصی دارند. در صورت آشنایی با کدهای خطای ماشین ظرفشویی میدیا می توان مشکلات به وجود آمده را برطرف کرد. اگر به دنبال توضیحات بیشتری در مورد ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا هستید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

1- ارور E1 ماشین ظرفشویی میدیا

علت: دلیل نمایش ارور E1 در ماشین ظرفشویی میدیا خطایی در بخش تامین آب دستگاه است. یا منبع آب ورودی بسته است و آب از طریق لوله ها وارد وان دستگاه نمی شود، یا سوپاپ ورودی آب دچار خرابی شده است. البته فشار کم آب، اسنداد شیر یا شلنگ ورودی، مشکلات مربوط به سیم کشی، خرابی سوئیچ فشار یا فلومتر و در آخر مصرف آب زیاد جای دیگری در منزل می تواند از دیگر دلایل نمایش این ارور باشد.

راه حل: برای حل کد خطای E1 در ماشین ظرفشویی میدیا، ابتدا شیر آب را کامل باز کنید و از مناسب بودن فشار آب ورودی اطمینان حاصل کنید. اگر ارور همچنان ادامه دار بود، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • شیر ورودی آب را تعویض کنید.
  • شیر و شیلنگ ورودی آب را جدا کرده و تمیز کنید.
  • سیم کشی ها را بررسی کرده و بخش های معیوب را تعمیر کنید.
  • سوئیچ فشار دستگاه را تعویض کنید.
  • مطمئن شوید که فلومتر عملکرد درستی دارد و در صورت مشاهده هرگونه خرابی، فلومتر را تعمیر یا تعویض کنید.
  • حین استفاده از ماشین ظرفشویی، تا حد امکان شیرهای آب در دیگر قسمت های خانه را ببندید.

اگر هیچ کدام از راهکارهای ذکر شده موثر نبود، احتمالاً مشکل از برد اصلی دستگاه است و باید به فکر تعویض آن باشید. برای انجام این کار می توانید از یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا که ارور E1 را نشان می دهد

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا به دلیل مشکل در بخش تامین آب دستگاه

2- ارور E2 ماشین ظرفشویی میدیا

علت: دلیل آنکه با کد خطای E2 ماشین ظرفشویی میدیا مواجه می شویم، خطای مربوط به تخلیه آب دستگاه است و منشاء آن احتمالاً گرفتگی فیلتر یا انسداد شلنگ تخلیه است. از دیگر دلایل نمایش این ارور می توان به خرابی پمپ تخلیه، نقص میکروسوئیچ دستگاه، مشکلات مربوط به سیم کشی دستگاه یا خرابی برد الکترونیکی اشاره کرد. این یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا است.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور E2 ماشین ظرفشویی میدیا را حل کنید، باید در مرحله اول چک کنید که ضایعات آب و بقایای مواد غذایی فیلتر، شلنگ و پمپ تخلیه را مسدود نکرده باشند. پس از اینکه گرفتگی ها را کاملا باز کردید، پمپ تخلیه را تعویض کنید و شلنگ را درست به آن متصل کنید. در نهایت تعویض میکروسوئیچ، کنترل سیم کشی های دستگاه و بررسی ایرادات برد اصلی احتمالاً این ارور را برطرف خواهند کرد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا که ارور E2 را نشان می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا به دلیل مشکل در تخلیه آب دستگاه

3- ارور E3 ماشین ظرفشویی میدیا

علت: دلیل نمایش ارور E3 ماشین ظرفشویی میدیا، تشخصی ولتاژ بیش از حد پایین است. دستگاه برای راه اندازی فرآیند شستشو به حداقل ولتاژ 198 ولت نیاز دارد و اگر ولتاژ ورودی از این مقدار کمتر باشد، علت آن می تواند مشکلات مربوط به سیم کشی، خرابی ترموستات یا فیوز برق باشد. البته خرابی عنصر گرمایش ماشین ظرفشویی یا برد الکترونیکی از دیگر دلایل نمایش این ارور است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E3 ماشین ظرفشویی میدیا، ترموستات یا فیوز را تعویض کنید. اتصالات و سیم کشی های دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن عنصر گرمایش اطمینان حاصل کنید. اگر پایین بودن ولتاژ مربوط به هیچ کدام از این ارورها نبود، برد کنترلی دستگاه با مشکل مواجه شده و باید تعمیر شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا که ارور E3 را نشان می دهد

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا به دلیل ولتاژ بیش از حد پایین

4- ارور E3 ماشین ظرفشویی میدیا

علت: علتی که منجر به نمایش کد خطای E3 ماشین ظرفشویی میدیا می شود، نرسیدن آب به دمای مناسب برای آغاز فرآیند شستشو است. این یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا است که به ما هشدار می دهد هیتر دستگاه دچار نقص و خرابی شده است.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور E3 ماشین ظرفشویی میدیا را برطرف کنید، در مرحله اول سیستم گرمایش (المنت هیتر) و سیم کشی های متصل به آن را بررسی کنید. اگر احساس می کنید مشکل از مدار برد الکترونیک است، دستگاه را از برق بکشید و با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا که ارور E3 را نشان می دهد

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا به دلیل نرسیدن آب به دمای مناسب

5- ارور E4 ماشین ظرفشویی میدیا

علت: دلیل اینکه با ارور E4 ماشین ظرفشویی میدیا مواجه شده اید، تشخیص خرابی میکروسوئیچ دستگاه است. مشکلات مربوط به سیم کشی های دستگاه یا برد الکتریکی می توانند منجر به این اتفاق شوند.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E4 ماشین ظرفشویی میدیا، در گام اول میکرو سوئیچ را تعویض کنید. اگر ارور برطرف نشد، اتصالات و سیم کشی ها را کنترل کنید و ببینید که سالم باشند. در آخر برای بررسی برد الکترونیکی با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا که ارور E4 را نشان می دهد

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا به دلیل خرابی میکروسوئیچ دستگاه

6- ارور E4 ماشین ظرفشویی میدیا

علت: یک علت دیگر نمایش ارور E4 ماشین ظرفشویی میدیا، مربوط به نشتی یکی از المنت های دستگاه است. زمانی که دستگاه تشخیص دهد آب کف ماشین جمع شده، این مسئله را با یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا هشدار می دهد.

راه حل: برای رفع کد خطای E4 ماشین ظرفشویی میدیا، در اولین قدم دستگاه را از برق بکشید. پنل کف دستگاه را باز کنید و به دنبال منشاء نشتی بگردید. اگر ارور برطرف نشد، احتمالا مشکل از برد اصلی دستگاه است و باید از یک تکنسین فنی کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا که ارور E4 را نشان می دهد

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا به دلیل نشتی یکی از المنت های دستگاه

7- ارور E5 ماشین ظرفشویی میدیا

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای E5 ماشین ظرفشویی میدیا، مربوط به خرابی شیر برقی ورودی آب است.

راه حل: برای رفع ارور E5 ماشین ظرفشویی میدیا، باید شیر برقی ورودی آب را تعمیر یا تعویض کنید. اگر خودتان به تنهایی قادر به انجام این کار نیستید، با مراکز مجاز تعمیرات ماشین ظرفشویی میدیا تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا که ارور E5 را نشان می دهد

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا به دلیل خرابی شیر برقی ورودی آب

8- ارور E6 و E7 ماشین ظرفشویی میدیا

علت: مشکلی که منجر به نمایش ارور E6 و E7 ماشین ظرفشویی میدیا می شود، خطای مربوط به سنسور دما (NTC) است. هرگاه دستگاه احساس کند سنسور دما (ترمیستور) با مشکل مواجه شده، این مسئله را با این ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا هشدار می دهد.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای E6 و E7 ماشین ظرفشویی میدیا را در خانه حل کنید، در مرحله اول به سراغ ترمیستور بروید و آن را خوب بررسی کنید. اگر ترمیستور سالم است اما این ارورها همچنان روی صفحه دیجیتال قابل مشاهده اند، ممکن است اتصالات ترمیستور یا برد اصلی با مشکلی مواجه شده باشد. برای بررسی دقیق تر از یک تکنسین متخصص کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا که ارور E6 را نشان می دهد

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی میدیا به دلیل مشکل در سنسور دما

عیب یابی ماشین ظرفشویی میدیا

تا به اینجا نه تنها تک تک ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا را خوب شناختیم، بلکه فهمیدیم در صورت مواجهه با هرکدام از آنها، چه واکنشی نشان دهیم. اما جدا از این مسائل، بد نیست برای مواقعی که دستگاه به وضوح با مشکل مواجه شده، اما کد خطایی وجود ندارد هم آماده باشیم. در ادامه مقاله در رابطه با این موضوع توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

ماشین ظرفشویی میدیا به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

عیب یابی ماشین ظرفشویی میدیا برای کارکرد درست آن ضروری است

1- ماشین ظرفشویی میدیا نشتی نمک دارد (در دستگاه های مجهز به نرم کننده)

علت: این مشکل زمانی در ماشین ظرفشویی میدیا رخ می دهد که درپوش محفظه نرم کننده را خوب نبسته باشید یا «اورینگ» (O-ring) درپوش برعکس شده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا درپوش محفظه را محکم کنید و اگر برطرف نشد، درپوش را عوض کنید.

2- ماشین ظرفشویی میدیا پس از فشردن کلید START راه اندازی نمی شود

علت: وقتی با این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا مواجه می شویم، یا درب ماشین باز است، یا سوئیچ درب خراب شده و یا قفل آن آسیب دیده است. خرابی سیم کشی دستگاه یا نقص برد الکترونیکی از دیگر دلایل احتمالی است.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا، ابتدا از بسته بودن درب محفظه اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعد سوئیچ و قفل درب را تعویض کنید و اگر مشکل همچنان پابرجا بود، به سراغ سیم کشی ها و برد کنترلی الکترونیکی دستگاه بروید. در صورت مشاهده هرگونه نقص یا خرابی، فوراً از یک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

3- آبگیری ماشین ظرفشویی میدیا حتی پس از قطع برق متوقف نمی شود

علت: علت اینکه با این مسئله در ماشین ظرفشویی میدیا مواجه شده اید، خرابی شیر برقی ورودی آب یا گرفتگی و انسداد زیر دیافراگم شیر برقی آب است. این شرایط با هیچ کدام از ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا هشدار داده نمی شود.

راه حل: برای حل این مسئله در ماشین ظرفشویی میدیا اولین که از دستتان بر می آید، بررسی شیر برقی است. اگر می بینید عملکرد این قطعه با مشکل مواجه شده، هرچ سریع تر نسبت به تعویض آن اقدام کنید. همچنین نگاهی به مجرای شیر برقی بیندازید و ضایعاتی که در آن انباشته شده را تمیز کنید.

4- آبگیری ماشین ظرفشویی میدیا فقط با قطع برق متوقف می شود

علت: این اتفاق به این دلیل در ماشین ظرفشویی میدیا رخ داده که احتمالاً برد کنترل الکترونیکی دستگاه خراب شده و به بررسی و تعمیر نیاز دارد.

راه حل: برای رفع این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا اگر می توانید خودتان برد الکترونیکی دستگاه را بررسی کنید و نواقص آن را برطرف کنید، اگر نه پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند.

5- آب ورودی به ماشین ظرفشویی میدیا بیش از حد کم است

علت: دلایل متعددی وجود دارد  که منجر به مواجه شدن با این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا می شود، این دلایل عبارت اند از:

  • فشار آب پایین باشد.
  • لوله ورودی آب قطع شده یا ترکیده باشد.
  • مخزن سامپ یا فیلتر دچار انسداد و گرفتگی شده باشند.
  • میکروسوئیچ دستگاه خراب شده باشد.
  • سطح زیر ماشین ظرفشویی تراز نباشد.

این مسئله خطای مربوط به آبگیری است که با یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا (E1) به فرد اطلاع داده می شود.

راه حل: برای حل این مشکل و آبگیری بهتر ماشین ظرفشویی میدیا می توان اقدامات زیر را انجام داد.

  • فشار آب را بررسی کنید و ببینید که حداقل 0.03 مگاپاسکال باشد.
  • لوله آب را چک کنید و هرگونه ترکیدگی را تعمیر کنید.
  • مخزن سامپ و فیلتر ورودی را کاملاً تمیز کنید.
  • میکرو سوئیچ دستگاه را تعویض کنید.
  • از تراز بودن سطح زیر ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.

6- ماشین ظرفشویی میدیا با درب باز راه اندازی می شود

علت: مواجه شدن با این  مسئله در ماشین ظرفشویی میدیا دلایل متعددی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  • سوئیچ درب خراب شده یا با مشکلی مواجه شده باشد.
  • قفل درب آسیب دیده یا کاملاً خراب شده باشد.
  • ایرادی مربوط به سیم کشی های دستگاه رخ داده باشد.
  • برد کنترل الکترونیکی دستگاه با نقصی مواجه شده باشد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل را در ماشین ظرفشویی میدیا برطرف کنید، ابتدا سوئیچ و قفل درب را تعویض کنید. اگر مشکل برطرف نشد به سراغ سیم کشی های دستگاه بروید و بررسی کنید که همه آنها سالم باشند. در نهایت باید برد الکترونیکی را تعمیر و در صورت لزوم تعویض کنید.

7- موتور ماشین ظرفشویی میدیا وزوز می کند، اما راه اندازی نمی شود

علت: دلیل مواجه شدن با این مسئله در ماشین ظرفشویی میدیا می تواند خرابی بلبرینگ موتور، خرابی خازن موتور، مشکلات مربوط به سیم کشی دستگاه یا ولتاژ نامناسب موتور باشد.

راه حل: برای برطرف کردن این شرایط ابتدا سیم کشی های ماشین ظرفشویی میدیا را بررسی کنید و هرگونه خرابی یا سست بودن اتصالات را برطرف کنید. اگر مشکل برطرف نشد، باید نسبت به تعویض خازن موتور و در مرحله بعد تعویض موتور دستگاه اقدام کنید. در این شرایط حتما با مرکز خدمات مشتریان داره چاره تماس بگیرید.

متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی در حال تعمیر دستگاه

کمک گرفتن از یک تعمیرکار برای رفع مشکل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی ضروری است

8- موتور ماشین ظرفشویی میدیا، محافظ اضافه بار حرارتی داخلی را فعال می کند

علت: این مسئله زمانی در ماشین ظرفشویی میدیا رخ می دهد که ولتاژ موتور مناسب نباشد، بایند موتورشفت با مشکل مواجه شده باشد، خازن موتور خراب شده باشد یا سیم پیچ موتور دچار اتصال کوتاه شده باشد. دستگاه مشکلات مربوط به موتور را با ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا هشدار نمی دهد.

راه حل: تنها کاری که برای حل این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا از شما ساخته است، تعویض خازن موتور و در مرحله بعد موتور دستگاه است. پیشنهاد می کنیم در این شرایط حتما با یک مرکز تعمیرات و خدمات مجرب تماس بگیرید.

9- فیوز عنصر گرمایش ماشین ظرفشویی میدیا خراب شده است

علت: علت اینکه با این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا مواجه شده اید، می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • خروج آب از لوله ها
  •  انسداد مخزن یا فیلتر ورودی
  •  نشت کف مواد شوینده از ماشین ظرفشویی
  • کم بودن میزان آب ورودی
  • خرابی ترموستات
  • مشکلات مربوط به سیم کشی دستگاه
  • میکروسوئیچ معیوب
  • خرابی برد الکترونیکی دستگاه

راه حل: چند مورد از راهکارهای حل مسئله خرابی فیوز ماشین ظرفشویی میدیا عبارتند از:

  • بررسی کنید که آبی از لوله ها خارج نشود.
  • مخزن سامپ و فیلتر را تمیز کنید.
  • چک کنید که آب وروید به دستگاه کافی باشد.
  • ترموستات را تعویض کنید.
  • سیم کشی ها را تعمیر کنید.
  • میکرو سوئیچ دستگاه را تعویض کنید.
  • خرابی برد کنترل الکتریکی را تعمیر و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

10- آب ماشین ظرفشویی میدیا از لوله ها خارج می شود

علت: ریشه این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا، می تواند پایین بودن ارتفاع شلنگ تخلیه یا عدم نصب قطعه شکاف هوا (Air Gap) به دریچه است.

راه حل: برای برطرف کردن این مسئله در ماشین ظرفشویی میدیا شلنگ تخلیه را تا ارتفاع مناسب بالا بکشید و قطعه شکاف هوا را روی کانترتاپ وصل کنید.

11- خط و خش روی ظروف شیشه ای شسته شده در ماشین ظرفشویی میدیا

علت: یکی از دلایلی که منجر به این مسئله در ماشین ظرفشویی میدیا می شود، نرم بودن آبی است که برای شستشو وارد دستگاه می شود و ربطی به ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا ندارد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا هستید، نمونه آب منزل را برای تجزیه و تحلیل به اداره آب محل زندگی خود ببرید.

12- لکه شدن ظروف شیشه ای شسته شده در ماشین ظرفشویی میدیا

علت: دلیل مشاهده این خط و خظ ها در ماشین ظرفشویی میدیا این است که مواد شوینده مدت زمان زیادی در محفظه مخصوص مواد شوینده مانده بودند یا مقدار شوینده استفاده شده بیش از حد زیاد است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا هستید، با توجه به شدت کثیفی ظروف، به اندازه کافی شوینده استفاده کنید و هرگز اجازه ندهید مواد شوینده تا چند روز در محفظه مخصوص بماند.

یک نفر در حال نشان دادن ظرف شیشه ای لکه دار

لکه دار شدن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی میدیا به دلیل زیاد بودن مایع شوینده

13- سر و صدای ماشین ظرفشویی میدیا زیاد است

علت: دلیل آنکه با این مسئله در ماشین ظرفشویی میدیا مواجه می شویم، تجمع و انباشت ضایعات در بخش تحتانی مخزن سامپ دستگاه است. همچنین احتمال دارد قطعات پمپ به درستی نصب نشده باشند.

راه حل: برای اینکه بتوانید این مشکل را در ماشین ظرفشویی میدیا حل کنید، پمپ را بررسی کرده و خطاهای مربوط به مرحله نصب و راه اندازی را اصلاح کنید. همچنین درون مخزن سامپ را تمیز کنید تا چیزی ته آن انباشته نشده باشد.

14- ماشین ظرفشویی میدیا ظروف را خوب نمی شوید

علت: یکی از دلایلی که منجر به بروز این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا می شود، گرفتگی یا انسداد کامل فیلتر یا مخزن سامپ است و ربطی به ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا ندارد. یا اینکه فیلتر از جای خود تکان خورده یا مخدوش و خراب شده است. البته احتمال دارد چینش ظروف داخل محفظه طوری باشد که بازوهای اسپری را مسدود کرده باشد. خرابی بازوهای اسپری، خرابی پمپ، نبود نمک در سیستم نرم کننده آب و کم بودن میزان آب ورودی از دیگر دلایل احتمالی است.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا پیشنهاد می شود فیلترهای دستگاه را کاملاً تمیز و در صورت خرابی تعمیر یا تعویض کنید. همیشه قبل از شروع برنامه شستشو یک دور بازوی اسپری را بچرخانید و مطمئین شوید چیزی سد راه آن نشده است. بازوهای اسپری را تمیز کنید، درب محفظه نمک را خوب ببندید و در صورت نیاز به فکر تعویض پمپ دستگاه باشید. اگر هیچ کدام از این راهکارها جوابگو نبود، احتمالاً مشکل از کم بودن آب ورودی است، برای حل آن به قسمت راه حل ارور E1 مراجعه کنید.

15- ماشین ظرفشویی میدیا ظروف را خوب خشک نمی کند

علت احتمالی: مهم ترین دلیل بروز این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا، با کیفیت نبودن مواد شوینده یا کمک آبکشی یا خراب بودن ماژول های مربوط به این قسمت ها در دستگاه است. یک احتمال دیگر پایین بودن دمای آب در طول مرحله آبکشی است.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل توصیه می کنیم از مواد شوینده و کمک آبکشی با کیفیت و تازه استفاده کنید و ماژول های مربوط به این مجموعه را در دستگاه مورد بررسی قرار دهید. چنانچه مشکل برطرف نشد، ترمیستور NTC را عوض کنید و در مرحله بعد به فکر تعمیر برد الکترونیکی دستگاه باشید.

یک نفر در حال خارج کردن ظروف کثیف از ماشین ظرفشویی میدیا

تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی میدیا به دلیل با کیفیت نبودن مواد شوینده یا مایع کمک آبکشی

16- ماشین ظرفشویی میدیا عملیات شستشو را متوقف نمی کند

علت: علت اینکه با این مسئله در ماشین ظرفشویی میدیا مواجه شده این، نقص یا خرابی برد کنترل الکترونیکی دستگاه است. سیستم تشخیص خودکار این مسئله را هم با ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا هشدار نمی دهد.

راه حل: برای رفع این مشکل در ماشین ظرفشویی میدیا برد الکترونیکی دستگاه باید مورد بررسی قرار گرفته و هرگونه خرابی آن تعمیر و در صورت نیاز تعویض شود. پیشنهاد می کنیم در این شرایط با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا متخصصین تعمیر ماشین ظرفشویی شما را راهنمایی کنند.

نگهداری و نظافت سیستم فیلتر ماشین ظرفشویی میدیا

فیلترها از ورود بقایای غذا یا ضایعات دیگر به داخل پمپ جلوگیری می کند، همچنین با جدا کردن ذرات غذا از آب درون ماشین، آب را در طول چرخه شستشو مدام بازیافت می کند. اما این بقایا روی فیلتر انباشه می شوند و پس از مدتی جریان آب را مسدود می کنند. به همین علت برای آنکه این فیلترها عملکرد بهتری داشته باشند، بهتر است هر از چند گاهی باز شوند و زیر آب روان تمیز شوند.

فیلتر ماشین ظرفشویی میدیا

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی میدیا برای حفاظت و نگهداری از ماشین ظرفشویی ضرورت دارد

مجموعه فیلترها از سه فیلتر درشت، ریز و فیلتر اصلی تشکیل می شود. برای جدا کردن این مجموعه، ابتدا گیره ها را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید، سپس آنها را به سمت بالا بکشید.

کلام آخر

در این مقاله با ارورهای ماشین ظرفشویی میدیا آشنا شدیم و فهمیدیم هر یک از کدهای خطایی که روی پنل دیجیتال دستگاه نمایش داده می شود، نشانه چیست. اگر هیچ کدام از راهکارهای این مقاله نتوانست به شما کمک کند مشکل پیش آمده را مدیریت کنید، تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم حرفه ای داره چاره آماده اند تا پس از دریافت تماس شما، در محل حضور یابند و مشکل شما را حل کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی میدیا

عدم کارایی درست ماشین ظرفشویی میدیا نشان دهنده ی بروز مشکل در این دستگاه است. در چنین شرایطی آشنایی با برخی از سوالات رایج کاربران در مورد روش های برطرف کردن ایرادات ماشین ظرفشویی میدیا از افزایش خسارت های مالی و شدید شدن اختلالات دستگاه جلوگیری می کند. در اینجا به بررسی برخی از این سوالات می پردازیم.

1- علت خروج آب از لوله های ماشین ظرفشویی میدیا چیست؟
پایین بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه مهم ترین علت خروج آب از لوله های ماشین ظرفشویی میدیا است. برای جلوگیری از نشتی آب در ماشین ظرفشویی میدیا باید شیلنگ تخلیه را در ارتفاع درستی نصب کرد.
2- چرا ظروف شیشه ای شسته شده در ماشین ظرفشویی میدیا لکه دار می شوند؟
استفاده ی زیاد از مواد شوینده یا باقی ماندن مواد شوینده به مدت چند روز در محفظه ی مخصوص باعث لکه دار شدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی میدیا می شود.
3- دلیل تمیز نشدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی میدیا چیست؟
گرفتگی یا انسداد کامل فیلتر دستگاه، خرابی بازوهای اسپری، خرابی پمپ، نبود نمک در سیستم نرم کننده آب، کم بودن میزان آب ورودی و مسدود شدن بازوهای اسپری به علت چیدمان نادرست ظروف از جمله دلایلی هستند که مانع از تمیز شدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی میدیا می شوند.
4- چگونه می توان مشکل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی میدیا را برطرف کرد؟
برای برطرف کردن مشکل خیس ماندن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی میدیا از مواد شوینده و مایع کمک آبکشی باکیفیت استفاده کنید، هیتر دستگاه را بررسی کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید، ترمیستور NTC را عوض کرده و در صورت نیاز برد الکترونیکی دستگاه را تعمیر کنید.
5- عدم توقف عملیات شستشو در ماشین ظرفشویی میدیا چه علتی دارد؟
نقص یا خرابی برد کنترل الکترونیکی دستگاه باعث می شود که عملیات شستشو در ماشین ظرفشویی میدیا تمام نشود. در چنین شرایطی برد کنترل الکترونیکی ظرفشویی میدیا باید تعمیر یا تعویض شود.
6- عدم توقف آبگیری ماشین ظرفشویی میدیا حتی پس از قطع برق چه دلیلی دارد؟
دلایلی مانند خرابی شیر برقی ورودی آب یا گرفتگی و انسداد زیر دیافراگم شیر برقی آب باعث می شود که آبگیری ماشین ظرفشویی میدیا حتی پس از قطع برق ادامه داشته باشد.
7- برای رفع مشکل کم بودن فشار آب ورودی به ماشین ظرفشویی میدیا چه باید کرد؟
اگر با مشکل کم بودن فشار آب ورودی در ماشین ظرفشویی میدیا مواجه شدید، از باز بودن کامل شیر آب ورودی دستگاه و سالم بودن شیلنگ ورودی آب مطمئن شوید، سطح زیر دستگاه را تراز کنید، فیلتر ورودی دستگاه را تمیز کرده و در صورت نیاز میکرو سوئیچ دستگاه را تعویض کنید.
8- وزوز موتور ماشین ظرفشویی میدیا و عدم راه اندازی دستگاه چه علتی دارد؟
خرابی خازن موتور، خرابی بلبرینگ موتور، مشکلات مربوط به سیم کشی دستگاه یا ولتاژ نامناسب از علت هایی هستند که باعث می شوند صدای وزوز از موتور ظرفشویی میدیا به گوش برسد و دستگاه راه اندازی نشود.