کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر

ماشین های ظرفشویی فریجیدر همانند سایر ظرفشویی های مدرن بازار سنسورهای متنوعی دارند که در مواقع بروز مشکل به ما می گویند کدام بخش دستگاه دچار مشکل شده و نیازمند توجه و بررسی است. هرگونه مشکل در ماشین ظرفشویی Frigidaire با یک کد خطا نمایش داده می شود. هرکدام از کدهای خطا معنی خاصی دارند. با مطالعه این راهنما، یاد می گیرید که هرکدام از ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر به چه معناست و برای رفع آن چه اقداماتی باید انجام شود.

ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر علت
I10 دستگاه با آب پر نمی شود
I20 و I40 و IF0 تشخیص انسداد فیلتر یا شلنگ تخلیه
I30 تشخیص نشت یا سرریز آب از کف دستگاه
I50 تشخیص نقصی در موتور تخلیه یا شستشو
I60 تشخیص نقصی در سیستم گرمایش آب
IC0 تشخیص نقصی در سیستم کنترل الکترونیک
UO دریچه دستگاه باز است
UF فن دستگاه کار نمی کند
ER خرابی سوئیچ ممبران
CE تشخیص خطای پیکربندی
CL درب دستگاه باز است
DP فعال شدن پمپ تخلیه

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر و راه حل آن

گاهی اوقات ممکن است ماشین ظرفشویی فریجیدر کارایی لازم را نداشته باشد. مشکلات موجود در ماشین ظرفشویی به صورت ارورهایی در صفحه نمایش ظاهر می شود.. با آشنایی با کدهای خطا می توان مشکلات را برطرف کرد. در ادامه به معرفی علت و راه حل انواع ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر می پردازیم.

1- ارور I10 ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور I10 ماشین ظرفشویی فریجیدر می شود، تشخیص خطایی مربوط به تامین آب است. در این شرایط آب به اندازه ای که باید وارد دستگاه نمی شود و علت آن احتمالاً نیمه باز بودن شیر ورودی یا پیچ خوردگی و گرفتگی در مسیر لوله آب ورودی است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای I10 ماشین ظرفشویی فریجیدر ، باید کل سیستم آبگیری ماشین ظرفشویی را به دقت بررسی کنید. اگر شیر ورودی نیمه باز است، آن را کاملاً باز کنید تا آب با فشار وارد دستگاه شود. اگر می بینید همچنان آبی وارد ماشین نمی شود، باید شیر ورودی را تعویض کنید. در نهایت مسیر لوله آب به دستگاه را بررسی کنید که تا نخورده و گرفتگی نداشته باشد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر که ارور I10 را نشان می دهد

نمایش ارور I10 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلیل مشکل در بخش تامین آب دستگاه

2- ارور I20 و I40 و IF0 ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: علت نمایش ارورهای I20 و I40 و IF0 ماشین ظرفشویی فریجیدر روی پنل دیجیتال دستگاه، تشخیص خطای تخلیه و عدم تخلیه صحیح آب ماشین ظرفشویی است. این مسئله می تواند ناشی از گرفتگی فیلتر یا انسداد شلنگ تخلیه باشد.

راه حل: برای برطرف کردن کدهای خطای I20 و I40 و IF0 ماشین ظرفشویی فریجیدر، ابتدا تخلیه را بررسی کرده و آن را خوب بشویید تا گرفتگی های آن کاملاً باز شود. سپس به سراغ شلنگ تخلیه و پمپ تخلیه بروید و انسداد آنها را نیز برطرف کنید. اگر لوله تخلیه به زباله محو کن وصل است، بررسی کنید که ورودی آن باز باشد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر که ارور I20 را نشان می دهد

نمایش ارور I20 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلیل مشکل در تخلیه و عدم تخلیه صحیح آب ماشین ظرفشویی

3- ارور I30 ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور I30 ماشین ظرفشویی فریجیدر می شود، تشخیص نشت یا سر ریز آب در کف دستگاه است. در این شرایط احتمالاً فلوتر کف دستگاه با مشکل مواجه شده است.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای I30 ماشین ظرفشویی فریجیدر را با موفقیت برطرف کنید، ابتدا از تراز بودن سطح زیر دستگاه اطمینان حاصل کنید. در مرحله بعد اتصالات شیر ورودی را بررسی کرده و آنهایی که شل شده اند را خوب سفت کنید. پنل زیر دستگاه را باز کنید و در این بخش نیز به دنبال محل نشتی یا ترک خوردگی بگردید. فلوتر کف دستگاه را بررسی کنید که و اگر عملکرد آن با مشکل مواجه شده، به فکر تعمیر ماشین ظرفشویی یا تعویض آن باشید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر که ارور I30 را نشان می دهد

نمایش ارور I30 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلیل نشتی آب ماشین ظرفشویی

4- ارور I50 ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: علت آن که با کد خطای I50 ماشین ظرفشویی فریجیدر مواجه شده ایم، تشخیص خطایی در بخش موتور تخلیه یا شستشوی دستگاه است. این یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر است که می گوید فاضلاب درون ماشین پس از فرآیند شستشو تخلیه نمی شود.

راه حل: برای رفع ارور I50 ماشین ظرفشویی فریجیدر، کلید لغو (Cancel) روی دستگاه را فشار دهید یا ماشین ظرفشویی را از قسمت قطع کننده مدار به مدت 5 دقیقه خاموش کرده و مجدداً راه اندازی کنید. سیم کشی ها و اتصالات برد الکترونیک را بررسی کنید و قطعاتی که دچار خرابی شده اند را فوراً تعمیر یا تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر که ارور I50 را نشان می دهد

نمایش ارور I50 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلیل مشکل در بخش موتور تخلیه یا شستشوی دستگاه

5- ارور I60 ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: علت اینکه با ارور I60 ماشین ظرفشویی فریجیدر مواجه شده اید، خرابی سیستم گرمایش (هیتر) دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطایI60 در ماشین ظرفشویی فریجیدر نیاز است اتصالات سیستم گرمایش را بررسی کنید و آنهایی که شل شده اند را خوب سفت کنید. از سلامت المنت ها مطمئن شوید و آنهایی که سوخته اند را تعمیر کنید. کلید لغو (Cancel) روی دستگاه را فشار دهید یا به مدت 5 دقیقه ماشین ظرفشویی را از قسمت قطع کننده مدار خاموش کنید و سپس دوباره راه اندازی کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر که ارور I60 را نشان می دهد

نمایش ارور I60 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلیل اتصال سیستم گرمایش

6- ارور IC0 ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: کد خطای IC0 در ماشین ظرفشویی فریجیدر از مشکلی در سیستم کنترل الکترونیکی دستگاه خبر می دهد.

راه حل: اگر می خواهید ارور IC0 ماشین ظرفشویی فریجیدر را در خانه حل کنید، کلید لغو (Cancel) روی دستگاه را فشار دهید یا به مدت 5 دقیقه ماشین ظرفشویی را خاموش کنید و بار دیگر راه اندازی کنید. احتمالاً ارور IC0 با این روش برطرف خواهد شد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر که ارور IC0 را نشان می دهد

نمایش ارور IC0 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلیل مشکل در سیستم کنترل الکترونیکی

7- ارور UO ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای UO ماشین ظرفشویی فریجیدر، باز بودن دریچه آب است. در این شرایط حین فعال بودن چرخه شستشو، برد کنترل اصلی سیگنالی از بسته بودن پیستون دریچه آب دریافت نمی کند. وضعیت این پیستون در سیستم دریچه به وسیله یک سنسور نوری تشخیص داده می شود.

راه حل: برای حل کد خطای UO ماشین ظرفشویی فریجیدر، قبل از هرچیز سیم کشی بین سیستم دریچه و برد کنترلی اصلی را بررسی کنید. اگر سیم کشی دستگاه هیچ مشکلی ندارد، مجموعه دریچه را عوض کنید و اگر ارور کماکان ادامه دار بود، باید به فکر تعویض برد اصلی باشید. برای انجام این کار می توانید از مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر که ارور UO را نشان می دهد

نمایش ارور IC0 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلیل باز بودن دریچه آب

8- ارور UF ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: دلیل مواجه شدن با کد ارور UF در ماشین ظرفشویی فریجیدر عدم راه اندازی فن دستگاه است. اگر در طول چرخه خشک کن، برد کنترلی احساس نکند که موتور فن با سرعت مناسبی در حال چرخش است، این ارور را نمایش می دهد.

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای UF در ماشین ظرفشویی فریجیدر را برطرف کنید، سیم کشی بین مجموعه دریچه و صفحه اصلی کنترل را بررسی کنید. در صورت مشاهده کوچکترین اختلالی در عملکرد دریچه، کل مجموعه را عوض کنید و اگر مشکل کماکان پابرجا بود، PCB اصلی دستگاه را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر که ارور UF را نشان می دهد

نمایش ارور UF در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلیل عدم راه اندازی فن دستگاه

9- ارور ER ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: علت نمایش ارور ER در ماشین ظرفشویی فریجیدر تشخیص خطایی مربوط به خرابی سوئیچ ممبران است. هر زمان کلیدی روی صفحه کلید گیر کند یا به مدت بیش از یک دقیقه نگه داشته شود، دستگاه این مسئله را با ER که یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر است، هشدار می دهد.

راه حل: برای حل کد خطای ER در ماشین ظرفشویی فریجیدر اتصالات صفحه کلید به برد اصلی را بررسی کنید و اگر همه چیز طبیعی بود، صفحه کلید دستگاه را تعویض کنید. اگر ارور همچنان برطرف نشد، تعویض برد اصلی دستگاه را مد نظر قرار دهید. برای انجام این کار با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر که ارور ER را نشان می دهد

نمایش ارور ER در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلیل خرابی رابی سوئیچ ممبران

10- ارور CE ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای CE در ماشین ظرفشویی فریجیدر می شود، تشخیص خطای پیکربندی است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور CE ماشین ظرفشویی فریجیدر در مرحله اول اتصالات و سیم کشی های بین صفحه کلید و برد اصلی دستگاه را بررسی کنید. اگر قطعات به درستی نصب نشده اند، هر قطعه را در جای خود نصب کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر که ارور CE را نشان می دهد

نمایش ارور CE در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلیل خطای پیکربندی

11- ارور CL ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: دلیل نمایش ارور CL ماشین ظرفشویی فریجیدر باز بودن درب دستگاه است. برد کنترلی اصلی دستگاه بسته بودن درب را شناسایی نکرده و اینس مسئله را با ارور CL هشدار می دهد.

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای CL را در ماشین ظرفشویی فریجیدر حل کنید، سوئیچ های درب را بررسی کنید که سالم باشند. سپس سیم کشی بین سوئیچ های درب و برد کنترلی اصلی را بررسی کنید. در صورت برطرف نشدن ارور CL، برد کنترلی اصلی دستگاه را تعویض کنید. برای انجام این کار باید از یک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

12- ارور DP ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت: علت ارور DP در ماشین ظرفشویی فریجیدر فعال شدن سیستم تخلیه آب پس از چرخه شستشو است.

راه حل: کد خطای DP در ماشین ظرفشویی فریجیدر صرفاً جهت اطلاع رسانی است و مربوط به هیچ خطایی نیست. به دنبال راهی برای برطرف کردن آن نباشید.

عیب یابی ماشین ظرفشویی فریجیدر

قبل از مطالعه ادامه این مطلب، ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر که در بالا با هم مرور کردیم را جایی یادداشت کنید تا در مواقع نیاز فوراً به آن دسترسی داشته باشید. علاوه بر این ارورها که توسط سیستم تشخیص خطای خودکار دستگاه شناسایی می شوند، اتفاقات دیگری ممکن است حین کار کردن با این ماشین ظرفشویی رخ دهد که با هیچ کدام از این کدهای خطا اطلاع داده نمی شوند، اما به پیگیری و بررسی نیاز دارند. در ادامه به معرفی این مشکلات می پردازیم.

ماشین ظرفشویی فریجیدر به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

عیب یابی ماشین ظرفشویی فریجیدر برای کارکرد درست آن ضروری است

1- باقی ماندن غذا روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت احتمالی: زمانی با این اتفاق در ماشین ظرفشویی فریجیدر مواجه می شویم که برنامه شستشوی انتخاب شده متناسب با شدت کثیفی و چرب بودن ظروف نباشد. همچنین احتمال دارد چینش ظروف مجرای بازوهای اسپری را مسدود کرده یا از چرخش آنها ممانعت کند. کم بودن فشار آب (مقدار نرمال بین 20 psi تا 120 psi است)، کم بودن دمای آب ورودی (مقدار نرمال حداقل معادل 120 درجه فارنهایت)، و سختی آب از دیگر دلایل این مسئله است. در نظر داشته باشید که این مشکل با هیچ کدام از ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر اطلاع داده نخواهد شد.

راه حل: برای اینکه این مشکل را در ماشین ظرفشویی فریجیدر حل کنید، چرخه دیگری انتخاب کنید که زمان شستشوی طولانی تری داشته باشد و گزینه Hi-Temp Wash را فعال کنید. ظرف ها را درست در قفسه های شستشو بچینید و به مقدار کافی مواد شوینده اضافه کنید. در صورت نیاز به فکر نصب یک سیستم نرم کننده آب باشید و اگر مشکل همچنان پابرجا بود، فیلترها را باز کرده و آنها را خوب تمیز کنید.

2- ماشین ظرفشویی فریجیدر ظروف را خشک نمی کند

علت احتمالی: اولین دلیل بروز این مشکل در ماشین ظرفشویی فریجیدر تنظیم مایع کمک آبکشی روی حالت «خیلی کم» یا اصلاً اضافه نکردن مایع کمک آبکشی است. کم بودن دمای آب (مقدار نرمال حداقل معادل 120 درجه فارنهایت)، چینش نادرست ظروف در قفسه ها و جمع شدن آب در ظروف تو خالی از دیگر دلایل خشک نشدن ظروف است.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل توصیه می کنیم در قدم اول گزینه خشک کردن حرارتی را فعال کنید و مطمئن شوید که محفظه مایع کمک آبکشی پر باشد. تنظیمات مایع کمک آبکشی را با توجه به شدت کثیفی ظروف تنظیم کنید و بررسی کنید که دمای آب ورودی مناسب باشد. در آخر ظروف را خوب بچینید و خاطرتان باشد ظروف پلاستیکی را باید با حوله خشک کنید. این مشکل با هیچ یک از ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر هشدار داده نمی شود و خودتان باید حواستان به خیسی یا خشکی ظروف باشد.

3- لکه یا آثار کدری روی ظروف شیشه ای و بشقاب های شسته شده در ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت احتمالی: علت اینکه با این مشکل در ماشین ظرفشویی فریجیدر مواجه شده اید، در درجه اول مربوط به سختی آب است. پایین بودن دمای آب، اضافه بار ماشین ظرفشویی، کم بودن مایع کمک آبکشی، مرغوب نبودن ماده شوینده یا کم بودن مقدار آن و در نهایت کم بودن فشار آب از دیگر دلایل احتمالی است.

راه حل: اگر می خواهید این مشکل ماشین ظرفشویی فریجیدر را برطرف کنید، در گام اول یک سیستم نرم کننده (یا سختی گیر) آب نصب کنید. در مرحله بعد دمای آب را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که نه زیاد و نه کم باشد. ظروف را در قفسه های شستشو درست و به اندازه بچینید و بررسی کنید که آیا تنظیمات مقدار شوینده برای چرخه مناسب است یا خیر. در آخر فشار آب ورودی را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که بین 20 psi تا 120 psi باشد.

4- ظروف در حین شستشو در ماشین ظرفشویی فریجیدر می شکنند

علت احتمالی: مهم ترین علت مواجه شدن با ظروف شکسته پس از باز کردن درب ماشین ظرفشویی، پر کردن بیش از حد قفسه های شستشو و چینش نادرست ظروف است. نباید انتظار داشته باشید که دستگاه اضافه بار را با ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر هشدار دهد.

راه حل: برای اینکه دیگر با این مشکل مواجه نشوید، ظروف ظریف تر را در قفسه بالایی جاسازی کنید و ظروف شیشه ای را به جای آنکه روی قفسه ول کنید، به صورت ایستاده بین پین ها قرار دهید. حین خارج کردن و جا زدن قفسه ها دقت کنید که ضروف ضربه نخورند. و در آخر یک توصیه دوستانه، ظروف چینی و کریستالی آنتیک را همیشه با دست بشویید.

5- باقی ماندن بخشی از مواد شوینده در مخزن مخصوص شوینده ماشین ظرفشویی فریجیدر

علت احتمالی: این مشکل زمانی رخ می دهد که از ماده شوینده بی کیفیت استفاده کنید. همچنین اگر چینش ظرف ها در قفسه های شستشو طوری باشد که از باز شدن محفظه و ورود مواد شوینده جلوگیری کند، شاهد این اتفاق خواهیم بود. البته یک احتمال دیگر این است که چرخه شستشو هنوز کاملاً به پایان نرسیده باشد.

راه حل: برای حل این مسئله، ابتدا بررسی کنید که چرخه شستشو کامل شده باشد. سپس برای این که دیگر با این مشکل مواجه نشوید، تا حد امکان از مواد شوینده تازه و با کیفیت استفاده کنید. همچنین حین جاسازی ظرف ها در قفسه شستشو، مطمئن شوید چینش ظروف مجرای اسپری مواد شوینده را نبندد.

6- برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی فریجیدر راه اندازی نمی شود

علت احتمالی: زمانی که با این مشکل در ماشین ظرفشویی فریجیدر مواجه می شویم، یا برق دستگاه وصل نیست یا احتمالاً آب به ماشین نمی رسد. البته باز بودن درب دستگاه و فعال بودن گزینه شستشوی با تاخیر از دیگر گزینه های احتمالی است. توجه کنید که باز بودن درب دستگاه با یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر (CL) هشدار داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی فریجیدر بررسی کنید که آیا دوشاخه برق وصل است یا خیر. در مرحله بعد فیوزهای داخلی را بررسی کنید و ببینید که سالم باشند. همچنین شیر ورودی را چک کنید و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. درب دستگاه را خوب چفت کنید و اگر شستشوی با تاخیر فعال است، آن را کنسل کنید.

7- ماشین ظرفشویی فریجیدر آب را با موفقیت تخلیه نمی کند

علت احتمالی: علت عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی فریجیدر، انسداد یا پیچ خوردگی شلنگ تخلیه آب یا گرفتگی فیلترهای تخلیه است. البته اگر قبل از آنکه برنامه شستشو به پایان برسد، درب محفظه را باز کنید، می بینید که درون آن مقداری آب وجود دارد که البته کاملاً طبیعی است. بسته بودن ورودی زباله محو کن (در صورت وجود) یک دلیل دیگر عدم تخلیه آب است.

راه حل: برای حل این مشکل، قبل از باز کردن درب محفظه مطمئن شوید که برنامه شستشو کاملا به پایان رسیده و کار ماشین ظرفشویی تمام شده است. سپس باید فیلتر و شلنگ تخلیه را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و هر جسمی که مانع خروج آب می شود را خارج کنید. پیچ خوردگی های مسیر شلنگ تخلیه آب را باز کنید و اگر لوله تخلیه به زباله محو کن وصل است، بررسی کنید که ورودی آن باز باشد.

کلام آخر

در این مقاله با مهم ترین ارورهای ماشین ظرفشویی فریجیدر و روش برطرف کردن آنها آشنا شدیم. اما اگر تاکنون در ماشین ظرفشویی فریجیدر خود با کدی مواجه شدید که در این فهرست ذکر نشده، یا به تنهایی قادر به تعمیر دستگاه ظرفشویی خود نیستید، با پر کردن فرم مربوط به ثبت درخواست تعمیرکار در داره چاره، متخصصین ما را در جریان مشکل خود قرار دهید

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی فریجیدر

تعمیر ماشین ظرفشویی فریجیدر در منزل و بدون نیاز به حضور تعمیرکار باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. برای عیب یابی ماشین ظرفشویی فریجیدر بهتر است با برخی از سوالات رایج کاربران در مورد روش های رفع ایرادات این دستگاه آشنا شوید تا به راحتی بتوانید مشکل ظرفشویی را شناسایی و آن را برطرف کنید. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند.

1- چرا ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی فریجیدر خیس هستند؟
ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلیل کم بودن مایع کمک آبکشی یا اضافه نکردن آن، خرابی هیتر دستگاه، چیدمان نادرست ظروف در قفسه ی ظرفشویی و کم بودن دمای آب دستگاه خشک نمی شوند.
2- شکسته شدن ظروف در ماشین ظرفشویی فریجیدر چه علتی دارد؟
پر کردن بیش از حد قفسه های شستشو و چینش نادرست ظروف از مهم ترین علت های شکسته شدن ظروف در ماشین ظرفشویی فریجیدر است. توصیه ی ما به شما این است که ظروف کریستالی آنتیک و چینی را با دست بشویید و به هیچ عنوان در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
3- دلیل لکه دار شدن ظروف در ماشین ظرفشویی فریجیدر چیست؟
ظروف شیشه ای یا بشقاب های شسته شده در ماشین ظرفشویی فریجیدر به دلایلی مانند سختی آب، اضافه بار ماشین ظرفشویی، پایین بودن دمای آب، کم بودن فشار آب، کم بودن مایع کمک آبکشی، مرغوب نبودن ماده شوینده یا کم بودن مقدار آن لکه دار می شوند.
4- چگونه می توان مشکل باقی ماندن غذا روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی فریجیدر را برطرف کرد؟
با انجام اقداماتی مانند انتخاب برنامه ی شستشوی مناسب، فعال کردن گزینه Hi-Temp Wash، استفاده از ماده ی شوینده به اندازه ی کافی، چیدمان درست ظروف و نصب سیستم سختی گیر آب می توان از تمیز شدن ظروف از بقایای مواد غذایی اطمینان حاصل کرد.
5- علت عدم تخلیه ی آب در ماشین ظرفشویی فریجیدر چیست؟
پیچ خوردگی یا انسداد شیلنگ تخلیه آب، مسدود شدن فیلترهای تخلیه، تمام نشدن برنامه ی شستشو، بسته بودن ورودی زباله محو کن از مهم ترین علت های باقی ماندن آب در ماشین ظرفشویی فریجیدر است.
6- در صورت مشاهده ی باقی مانده ی بخشی از مواد شوینده در مخزن مخصوص شوینده ماشین ظرفشویی فریجیدر چه باید کرد؟
برای جلوگیری از مشکل باقی مانده ی بخشی از مواد شوینده در مخزن مخصوص شوینده ماشین ظرفشویی فریجیدر مطمئن شوید که چرخه ی شستشو تمام شده باشد، از مواد شوینده تازه و با کیفیت استفاده کنید، از عدم انسداد مجرای اسپری مواد شوینده اطمینان حاصل کنید.
7- عدم راه اندازی برنامه ی شستشو در ماشین ظرفشویی فریجیدر چه دلیلی دارد؟
دلایلی مانند ایراد در مجموعه ی برق رسانی و مجموعه ی تامین آب دستگاه، خرابی فیوز برق، ایراد در شیر آب ورودی دستگاه، باز بودن درب دستگاه، فعال بودن گزینه شستشوی با تاخیر مانع از راه اندازی برنامه ی شستشو در ماشین ظرفشویی فریجیدر می شود.