کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی دوو و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی دوو

برند دوو در گذشته نه چندان دور، یکی از معروف ترین و به اصطلاح غول ترین گروه های تجاری در سرتاسر جهان بود. هرچند امروزه چیز زیادی از آن شهرت و محبوبیت باقی نمانده اما برخی از ردیف های محصولات این برند همچنان در قالب شرکت های مستقل مشغول به کارند و محصولات با کیفیتی روانه بازار می کنند که از میان آنها می توان به ماشین های ظرفشویی خوش ساخت و با دوام این برند اشاره کرد. این ماشین های ظرفشویی طوری طراحی شده اند که در صورت مواجهه با هر مشکلی اعم از نقص در آبگیری، نصب نادرست شیلنگ تخلیه، قفل نشدن درب محفظه و غیره، تشخیص مشکل را با یک کد خطا هشدار دهند. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی دوو و نحوه برطرف کردن آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین ظرفشویی دوو علت
E1 باز بودن درب دستگاه
E2 خطای تامین آب
E3 خطای تخلیه آب
E4 خطای سنسور دما
E5 تشخیص سرریز یا نشتی آب
E6 تشخیص نشتی آب
E7 نقص عنصر گرمایش

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی دوو و راه حل آن

بسیار خب، تا حدودی متوجه شدیم که هرکدام از این ارورهای ماشین ظرفشویی دوو به چه مشکلی اشاره دارند. اما اگر به دنبال علت بروز این مشکلات و راهی برای برطرف کردن آنها هستید، در ادامه با ما همراه باشید. در ادامه مقاله لیستی از ارورهای ماشین ظرفشویی دوو را به همراه علت و راه حل توضیح می دهیم.

1- ارور E1 ماشین ظرفشویی دوو

علت: به این دلیل با ارور E1 در ماشین ظرفشویی دوو رو به رو شده اید که قبل از راه اندازی چرخه شستشو، درب ماشین را خوب نبسته اید.

راه حل: برای حل کد خطای E1 در ماشین ظرفشویی دوو، درب دستگاه را خوب ببندید و دقت کنید که صدای چفت شدن درب را بشنوید، سپس برنامه شستشو را راه اندازی کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو که ارور E1 را نشان می دهد

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو به دلیل بسته نشدن درب دستگاه

2- ارور E2 ماشین ظرفشویی دوو

علت: دلیل آنکه با ارور E2 در ماشین ظرفشویی دوو مواجه می شویم، خطای مربوط به تامین آب دستگاه است. آب مورد نیاز برای شستشو در دستگاه پر نمی شود و علت آن می تواند بسته بودن شیر ورودی آب، انسداد یا تاخوردگی شلنگ یا فیلتر ورودی، پایین بودن فشار آب منزل، خرابی برد کنترل یا شیر برقی دستگاه باشد. این یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی دوو است.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور E2 را در ماشین ظرفشویی دوو حل کنید، باید در مرحله اول چک کنید که آب شیر ورودی قطع نباشد، سپس کلیه قطعات سیستم تامین آب نظیر فیلتر و شلنگ ورودی را مورد بررسی قرار دهید و از باز بودن مجرای آنها اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل حل نشد، ممکن است نیاز باشد شیر ورودی تعمیر و در صورت نیاز تعویض شود. با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو که ارور E2 را نشان می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو به دلیل مشکل در بخش تامین آب دستگاه

3- ارور E3 ماشین ظرفشویی دوو

علت: دلیل نمایش کد خطای E3 در پنل دیجیتال ماشین ظرفشویی دوو، بروز خطای تخلیه و عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی و منشاء آن احتمالاً گرفتگی فیلتر یا انسداد شلنگ تخلیه است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E3 فیلتر تخلیه را باز کرده و ضایعات درون آن را تخلیه کنید. همین کار را برای شلنگ تخلیه و پمپ تخلیه انجام دهید و اگر مشکل کماکان ادامه داشت، سنسور فشار را بررسی کنید که دچار گرفتگی نشده باشد درپوش پمپ تخلیه را خوب ببندید و در صورت ادامه دار بودن این مسئله، با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو که ارور E3 را نشان می دهد

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو به دلیل مشکل تخلیه آب دستگاه

4- ارور E4 ماشین ظرفشویی دوو

علت: دلیل اصلی اینکه با ارور E4 ماشین ظرفشویی دوو مواجه شده اید، خرابی سنسور هیتر (سنسور دمای دستگاه) است. خرابی سیم کشی سنسور به برد اصلی دستگاه، خرابی خود سنسور دما یا نهایتاً خرابی برد اصلی از دلایل نمایش این ارور هستند.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E4 در ماشین ظرفشویی دوو، اتصالات روی برد را خوب بررسی کنید که هیچ کدام شل یا باز نشده باشند. اگر مشکل از اتصالات و سیم کشی های سنسور دما نباشد، احتمالاً باید در خود سنسور هیتر یا برد اصلی دستگاه را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو که ارور E4 را نشان می دهد

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو به دلیل خرابی سنسور هیتر دستگاه

5- ارور E5 ماشین ظرفشویی دوو

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای E5، یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی دوو، مربوط به تشخیص سرریز یا نشت آب در کف دستگاه است.

راه حل: برای رفع ارور E5، قبل از هر کاری دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. دریچه شیر ورودی آب و برد الکترونیک دستگاه را بررسی کنید و اگر با نقص یا ایرادی در این قطعات مواجه کنید، فوراً نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنید. برای کشیدن آب جمع شده، پنل کف دستگاه را بردارید و با یک اسفنج یا پارچه تمام آبی که در سینی کف دستگاه جمع شده را تخلیه کنید. حال یک بار دیگر ماشین ظرفشویی را راه اندازی کنید. اگر ارور همچنان ادامه دار بود، قطعه ای در دستگاه نشتی دارد و باید آن را پس از یافتن، تعمیر یا تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو که ارور E5 را نشان می دهد

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو به دلیل تشخیص سرریز یا نشت آب در کف دستگاه

6- ارور E6 ماشین ظرفشویی دوو

علت: مشکلی که منجر به نمایش کد خطای E6 در ماشین ظرفشویی دوو می شود، تشخیص خطای مربوط به نشتی آب است.

راه حل: اگر می خواهید E6 ماشین ظرفشویی دوو را در خانه حل کنید، قبل از هرکاری ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و شیر آب ورودی را ببندید. سپس پنل زیر دستگاه را بردارید و کف ماشین ظرفشویی به دنبال محل نشتی اعم از سوراخ یا ترک خوردگی بگردید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو که ارور E6 را نشان می دهد

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو به دلیل تشخیص خطای مربوط به نشتی آب

7- ارور E7 ماشین ظرفشویی دوو

علت: دلیل مواجه شدن با ارور E7 در ماشین ظرفشویی دوو این است که دمای آب درون دستگاه بیش از حد بالا است. E7 یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی دوو است و می تواند نشان دهنده خرابی رله هیتر روی برد اصلی باشد که پیوسته آب درون ماشین را گرم می کند، یا خرابی سنسور دما که به اشتباه دمای آب را بالا تشخیص می دهد.

راه حل: برای رفع و رجوع کردن کد خطای E7 در ماشین ظرفشویی دوو، ابتدا بررسی کنید که دمای آب ورودی به دستگاه (شیر آب منزل) پایین باشد و اشتباهاً دستگاه را به آب داغ خانه وصل نکرده باشید. در مرحله بعد به سراغ سنسور دمای ماشین ظرفشویی بروید و مقاومت آن را اندازه بگیرید، اگر خرابی ناشی از سنسور دماست باید آن را تعویض کنید و اگر عملکرد سنسور دما طبیعی است، احتمالا باید برد اصلی دستگاه را تعویض کنید. برای این کار می توانید از مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو که ارور E7 را نشان می دهد

نمایش ارور E7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی دوو به دلیل بالا بودن دمای آب درون دستگاه

عیب یابی ماشین ظرفشویی دوو

تا به اینجا نه تنها تک تک ارورهای ماشین ظرفشویی دوو را خوب شناختیم، بلکه فهمیدیم در صورت مواجهه با هرکدام از آنها، چه واکنشی نشان دهیم. اما جدا از این مسائل، بد نیست برای مواقعی که دستگاه به وضوح با مشکل مواجه شده، اما کد خطایی وجود ندارد هم آماده باشیم. در ادامه در مورد این موضوع توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

ماشین ظرفشویی دوو به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

عیب یابی ماشین ظرفشویی دوو برای کارکرد درست آن ضروری است

1- ماشین ظرفشویی دوو راه اندازی نمی شود

علت: زمانی که با این مشکل در ماشین ظرفشویی دوو مواجه می شویم، یا برق دستگاه وصل نیست، فیوز برق قطع است یا احتمالاً فشار آبی که وارد ماشین می شود، کافی نیست.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در ماشین ظرفشویی دوو، ابتدا بررسی کنید که آیا دوشاخه برق وصل است یا خیر، سپس ببینید که فیوز برق وصل و سالم باشد و لوازم دیگر خانه که هم مدار ماشین ظرفشویی هستند را از برق بکشید. همچنین شیر ورودی را چک کنید و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی روشن است و درب آن محکم بسته شده است. همچنین بررسی کنید که منبع آب به درستی وصل شده و شیر آب باز باشد. اگر همه این راه ها را امتحان کردید و ماشین ظرفشویی هنوز راه اندازی نمی شود، با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

2- پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی دوو عملیات تخلیه آب را متوقف نمی کند

علت: این مشکل زمانی رخ می دهد که سرریز اتفاق افتاده باشد. زمانی که دستگاه سرریز را تشخیص می دهد، پمپ گردش را متوقف کرده و پمپ تخلیه را روشن می کند.

راه حل: بررسی کنید که شیر برقی ورودی آب سالم باشد و با مشکلی مواجه نشده باشد. سپس به سراغ شلنگ هیدروستات (کنترل کننده سطح آب) بروید و اگر سالم بود میکروسوئیچ هیدرواستات را تعویض کنید. در نهایت اگر نتوانستید خودتان مشکل را حل کنید، احتمالاً خرابی در برد الکترونیکی دستگاه اتفاق افتاده و باید آن را تعویض کنید. برای انجام این کار با مرکز خدمات مشتریان داره چاره تماس بگیرید.

3- ماشین ظرفشویی دوو سر و صدا تولید می کند

علت: علت اینکه با مشکل سر و صدا در ماشین ظرفشویی دوو مواجه شده اید، احتمالاً مربوط به چینش ظروف درون محفظه است یا بازوهای اسپری به ظروف برخورد کرده و صدا تولید می کنند، یا اینکه صدایی که می شنوید مربوط به باز شدن درب فنجان مواد شوینده است که در این صورت کاملاً طبیعی است و با هیچکدام از ارورهای ماشین ظرفشویی دوو هشدار داده نمی شود. یک احتمال دیگر مربوط به زمانی است که پس از مدتها ماشین ظرفشویی را روشن می کنید.

راه حل: برای حل این مسئله اولین که از دستتان بر می آید، تغییر چینش ظروف درون قفسه هاست، ظروف را طوری بچینید که مانع عملکرد بازوهای اسپری درون محفظه نباشند. همچنین اگر به طور مرتب از این دستگاه استفاده نمی کنید، هر از چند گاهی آن را روشن کنید و بگذارید یک مرتبه عملیات آبگیری و تخلیه را انجام دهد تا درزهای دستگاه مرطوب بمانند.

4- پس از اتمام شستشو درون محفظه ماشین ظرفشویی دوو کف باقی مانده است

علت: دلیل باقی ماندن کف در محفظه ماشین ظرفشویی، نامناسب بودن مواد شوینده مورد استفاده است.

راه حل: اگر می خواهید دیگر با بقایای کف درون محفظه ماشین ظرفشویی مواجه نشوید، فقط از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. در این شرایط درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و بگذارید مواد کف ها بخار شوند. یک 1 گالن آب سرد درون محفظه بریزید، درب ماشین ظرفشویی را ببندید و ببندید سپس چرخه شستشو «pre-rinse» را راه اندازی کنید تا آب درون ماشین تخلیه شود.

یک نفر در حال جمع کردن مواد شوینده از کف ماشین ظرفشویی

باقی ماندن کف درون محفظه ی شستشوی ماشین ظرفشویی به دلیل نامناسب بودن مواد شوینده

5- ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی دوو  تمیز نیستند

علت: این مسئله ممکن است به نا به دلایل زیر در ماشین ظرفشویی دوو رخ دهد.

  • چینش ظروف در محفظه مانع عملکرد پخش کننده مواد شوینده یا بازوهای اسپری شود.
  • برنامه شستشوی انتخاب شده متناسب با شدت کثیفی و چرب بودن ظروف نباشد.
  • ظروف را به درستی در قفسه ها نچیده باشد و آب به سطح آنها برخورد نکرده باشد.
  • مواد شوینده کافی استفاده نکرده باشید.

دقت کنید که علت این مشکل با هیچ کدام از ارورهای ماشین ظرفشویی دوو اطلاع داده نخواهد شد و خودتان باید آن را پیدا کنید.

راه حل: برای برطرف کردن کامل این مشکل در ماشین ظرفشویی دوو، متناسب با شدت کثیفی و چربی ظروف، یک برنامه شستشوی مناسب انتخاب کنید و به همان نسبت مایع شوینده اضافه کنید. دقت کنید که ظروف مجرای بازوهای درون محفظه را مسدود نکنند.

6- ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی دوو پس از شستشو در ماشین ظرفشویی دوو کدر می شوند

علت: این مشکل زمانی رخ می دهد که آب ورودی نرم باشد و بیش از حد مواد شوینده اضافه کرده باشید.

راه حل: برای حل این مشکل و جلوگیری از کدر شدن ظروف شیشه ای، اگر آب محل زندگی شما سختی زیادی ندارد و اصطلاحاً نرم است، از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. یادتان باشد برای ظروف شیشه ای همیشه کوتاه ترین چرخه شستشو را انتخاب کنید.

7- یک لایه زرد یا قهوه ای رنگ روی سطح داخلی ماشین ظرفشویی دوو نقش بسته است

علت: زمانی با این مسئله در ماشین ظرفشویی دوو مواجه می شویم که رسوبات آهن موجود در آب یک لایه سرتاسری روی سطح داخلی دستگاه ایجاد کنند.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل را برطرف کنید، با یک شرکت تخصصی سیستم های نرم کننده آب تماس بگیرید و از آنها یک فیلتر مخصوص تهیه کنید.

تشکیل لکه های زرد رنگ روی سطح داخلی ماشین ظرفشویی

تشکیل لکه های زرد رنگ روی سطح داخلی ماشین ظرفشویی به دلیل رسوبات آهن موجود در آب

8- یک لایه سفید رنگ روی سطح داخلی ماشین ظرفشویی دوو نقش بسته است

علت: دلیل نقش بستن لایه سفید روی سطح داخلی ماشین ظرفشویی دوو، مواد معدنی موجود در آب سختی است که وارد دستگاه می شود. این مسئله کاملاً تحت کنترل شماست و با ارورهای ماشین ظرفشویی دوو هشدار داده نمی شود.

راه حل: برای برطرف کردن این مسئله و تمیز کردن فضای داخلی دستگاه، یک اسفنج را به مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی آغشته کنید و با یک دستکش لاستیکی، سطوح داخلی دستگاه را پاک کنید. تحت هیچ شرایطی از شوینده های دیگر استفاده نکنید تا داخل دستگاه فوم و کف تشکیل نشود.

9- درب مخزن مواد شوینده در ماشین ظرفشویی دوو به خوبی بسته نمی شود

علت: این مسئله زمانی در ماشین ظرفشویی دوو رخ می دهد که باقیمانده مواد شوینده مانع از بستن درب مخزن مخصوص شود.

راه حل: برای حل این مشکل، مخزن مواد شوینده را خارج کنید و آن را کاملاً تمیز کنید تا ذره ای مواد شوینده در آن باقی نماند.

10- شوینده در مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی دوو جمع شده است

علت: علت اینکه با این مشکل در ماشین ظرفشویی دوو مواجه شده اید، احتمالاً این است که چینش ظروف درون دستگاه از پخش مواد شوینده ممانعت می کنند.

راه حل: برای حل این مسئله ظرف ها را طور دیگری بچینید و مراقب باشید این بار مانع پخش مواد شوینده نباشند.

11- از ماشین ظرفشویی دوو بخار بلند می شود

علت: علت این اتفاق در ماشین ظرفشویی دوو، بخاری است که در طول فرآیند خشک کردن و تخلیه آب از طرق دریچه و قفل در بیرون می زند.

راه حل: این مسئله در ماشین ظرفشویی دوو کاملاً طبیعی است. به دنبال راهی برای برطرف کردن آن نباشید.

12- لکه های سیاه یا خاکستری روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی دوو مشاهده می شود

علت: یکی از دلایلی که منجر به این مسئله می شود، ساییده شدن قاشق و چنگال های آلومینیومی روی ظروف است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای پاک کردن این لکه ها هستید، از یک مایع ساینده ملایم استفاده کنید و اگر می خواهید از این اتفاق در آینده جلوگیری کنید، تا حد امکان قاشق و چنگال های آلومینیومی را از ظرف ها جدا کنید. این یکی دیگر از مسائلی است که با ارورهای ماشین ظرفشویی دوو هشدار داده نمی شود و خود شما باید حواستان به این مسئله باشد.

13- کف وان ماشین ظرفشویی دوو، مقداری آب جمع شده است

علت: این مسئله نیز در ماشین ظرفشویی دوو کاملاً طبیعی است. البته در صورتی که آب جمع شده خیلی کم باشد.

راه حل: اندکی آب تمیز در نواحی خروجی کف وان باعث می شود درزهای این قسمت مرطوب بمانند، پس به دنبال راهی برای تخلیه این مقدار کم آب نباشید.

یک نفر در حال خشک کردن آب باقی مانده در کف ماشین ظرفشویی

باقی ماندن آب خیلی کم در کف ماشین ظرفشویی دوو کاملا طبیعی است

کلام آخر

در این مقاله با ارورهای ماشین ظرفشویی دوو، این برند قدیمی محبوب آشنا شدیم. شاید گاهی اصلا نیازی به تماس با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی نباشد و تنها چیزی که ماشین ظرفشویی نیاز دارد تا دوباره مثل روز اول کار کند، باز کردن لوله ها و فیلترهای گرفته باشد. تاکنون تجربه برخورد با کدام یک از این ارورها را داشتید؟ آیا مطالب این مقاله به شما کمک کرد مشکل را برطرف کنید؟ خواهشمندیم نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی دوو

اگر ماشین ظرفشویی دوو شما دچار مشکل شده است و عملکرد درستی ندارد در این بخش از مقاله ما را همراهی کنید.
ایراد در ظرفشویی دوو می تواند برای شما نگران کننده باشد، اما باید بگوییم که با انجام یکسری از راهکارها می توانید ایراد دستگاه را شناسایی کرده و در اکثر موارد آن را برطرف کنید. در ادامه توجه شما را به یکسری از سوالات کاربران در رابطه با عیب یابی مشکلات ماشین ظرفشویی دوو جلب می کنیم.

1- چرا ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی دوو تمیز نمی شوند؟
استفاده کم از مواد شوینده، چینش نادرست ظروف در سبد شستشو و عملکرد نادرست پخش کننده مواد شوینده یا بازوهای اسپری، انتخاب برنامه ی شستشوی نامناسب می تواند باعث کثیف ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی دوو شود.
2- چطور می توان از کدر شدن ظروف شیشه ای در ظرفشویی دوو جلوگیری کرد؟
با انتخاب برنامه ی شستشو با چرخه کوتاه مدت و استفاده کم از مواد شوینده در صورت سختی آب می توان از کدر شدن ظروف شیشه ای در ظرفشویی دوو جلوگیری کرد.
3- برای تمیز شدن ظروف در ماشین ظرفشویی دوو چه باید کرد؟
برای جلوگیری از کثیف ماندن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی دوو چیدمان ظروف را تغییر دهید تا بازوهای اسپری به راحتی بتوانند بچرخند، متناسب با کثیفی ظروف برنامه ی شستشوی مناسبی را انتخاب کنید و از مایع شوینده کافی استفاده کنید.
4- چه علتی باعث تشکیل لایه سفید روی سطح داخلی ماشین ظرفشویی دوو می شود؟
سختی آب ورودی باعث مشاهده شدن لایه سفید روی سطح داخلی ماشین ظرفشویی دوو می شود. برای پیشگیری از بروز این مشکل از مایع شوینده ی مخصوص ماشین ظرفشویی به اندازه ی کافی استفاده کنید.
5- در صورت مشاهده ی کف در ماشین ظرفشویی دوو بهترین راهکار چیست؟
برای رفع مشکل باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی دوو از مواد شوینده ی باکیفیت مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
6- آیا خارج شدن بخار از ماشین ظرفشویی دوو طبییعی است؟
در طی فرآیند خشک کردن و تخلیه ی آب، بخار از طریق دریچه ی هوا و قفل درب ماشین ظرفشویی دوو خارج می شود که یک موضوع طبیعی است و نگران کننده نیست.
7- چگونه می توان از جمع شدن مواد شوینده در مخزن مخصوص ماشین ظرفشویی دوو جلوگیری کرد؟
با خشک کردن مخزن قبل از ریختن مواد شوینده به آن می توان از باقی ماندن بقایای مواد شوینده در مخزن مخصوص ماشین ظرفشویی دوو جلوگیری کرد. علاوه برآن، ممکن است چیدمان اشتباه ظروف باعث شود درپوش مخزن مواد شوینده باز نشود و در نتیجه مواد شوینده در داخل مخزن باقی بماند.
8- صدای ماشین ظرفشویی دوو چه علتی دارد؟
چیدمان نادرست ظروف باعث می شود که ظروف با یکدیگر یا با بازوهای اسپری برخورد کنند و صدایی از ماشین ظرفشویی دوو شنیده شود. همچنین باز شدن درب مخزن مواد شوینده نیز می تواند با صدا همراه باشد که کاملا طبیعی است و نگران کننده نیست.