کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی حایر و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی حایر

اگر در آشپزخانه خود یک ماشین ظرفشویی حایر داشته باشید، حتماً تجربه کرده اید که گاهی زنگ هشدار ماشین ظرفشویی به صدا در آید، چراغ های دستگاه یکی پس از دیگری روشن شوند، در برخی از مدل ها روی پنل دیجیتال کد خطایی نمایش داده شود و ممکن است ندانید که هر کدام این ها به چه معنی است. همه این علائم از بروز خطا یا نقصی در ماشین ظرفشویی خبر می دهند که با دانستن آنها می توانید شرایط را به بهترین وجه مدیریت کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی حایر و نحوه برطرف کردن آنها بپردازیم. با ما همراه باشید

ارورهای ماشین ظرفشویی حایر علت ارور
E1 خرابی میکروسوئیچ درب دستگاه
E2 گرم شدن بیش از حد آب – خرابی قطعه ترموستات
E3 خطای مربوط به تخلیه
E4 تشخیص عدم آبگیری یا آبگیری بیش از حد
E5 تشخیص سرریز آب توسط سوئیچ سنسور کف دستگاه
E6 تشخیص نشتی آب
E7 قطع ارتباط بین بردهای دستگاه
E8 ایراد مربوط به هیدرواستات
E9 خرابی سوکت یا موتور تایم تایمر

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی حایر و راه حل آن

عملکرد نادرست ماشین ظرفشویی حایر با یکسری کدهایی در صفحه نمایش آن ظاهر می شود. هرکدام از خطاها یکسری علت ها و راه حل هایی دارند که در ادامه این مقاله در مورد آن توضیح کامل ارائه خواهیم داد.

1- ارور E1 ماشین ظرفشویی حایر

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور E1 ماشین ظرفشویی حایر می شود، نقصی مربوط به میکروسوئیچ درب دستگاه است که باعث شده درب محفظه شستشو خوب بسته نشود.

راه حل: برای رفع ارور E1 در ماشین ظرفشویی حایر پیشنهاد می شود یک مرتبه درب دستگاه را باز کنید و خوب ببندید، اگر مشکل حل نشد و ارور کماکان قابل مشاهده بود، باید میکروسوئیچ درب دستگاه را تعویض کنید. ارور E1 به احتمال زیاد با این کار برطرف می شود. برای انجام این کار می توانید از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر که ارور E1 را نشان می دهد

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر به دلیل مشکل در میکروسوئیچ درب دستگاه

2- ارور E2 ماشین ظرفشویی حایر

علت: نمایش کد خطای E2 در این دستگاه به معنی نقصی در سیستم ترموستات است که باعث شده گرمای آب بیش از حد مجاز تشخیص داده شود. البته ممکن است شیر ورودی را به آب داغ وصل کرده باشید و دمای آب ورودی به دستگاه زیاد باشد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E2 اولین کاری که باید انجام دهید بررسی دمای آب ورودی به دستگاه است. در صورت نرمال بودن دمای آب ورودی، قطعه ترموستات را عوض کنید و یکبار دیگر دستگاه را راه اندازی کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دار بود، سیم های ارتباطی و سلامت برد الکترونیکی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر که ارور E2 را نشان می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر به دلیل نقص در سیستم ترموستات

3- ارور E3 ماشین ظرفشویی حایر

علت: علت نمایش ارور E3 در ماشین ظرفشویی حایر بروز خطای مربوط به تخلیه آب است. در این شرایط دستگاه قادر به تخلیه آب درون ماشین نیست و این مسئله را با یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی حایر اطلاع می دهد.

راه حل: برای رفع کد خطای E3 در ماشین ظرفشویی حایر، در قدم اول به سراغ سیستم تخلیه آب دستگاه بروید و تمامی قطعات درگیر این مجموعه اعم از فیلتر تخلیه، شلنگ تخلیه و پمپ تخلیه را خوب وارسی کنید و هرگونه گرفتگی یا تا خوردگی هرکدام از آنها را کاملاً باز کنید. سپس یک دور دستگاه را خاموش و روشن کنید و در صورت مشاهده دوباره ارور E3، خرابی پمپ تخلیه و سیم کشی های متصل به آن را بررسی کنید. اگر موفق به برطرف کردن ارور نشدید، ممکن است مشکل از خرابی مدار برد الکترونیک یا سوختگی موتور تخلیه باشد و باید در اسرع وقت با مرکز تعمیرات تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر که ارور E3 را نشان می دهد

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر به دلیل خطای مربوط به تخلیه آب

4- ارور E4 ماشین ظرفشویی حایر

علت: علت آن که با ارور E4 ماشین ظرفشویی حایر مواجه شده ایم، تشخیص عدم آبگیری یا آبگیری بیش از اندازه توسط هیدروستات دستگاه است.

راه حل: برای رفع ارور E4 ماشین ظرفشویی حایر در اولین قدم شیر آب ورودی را ببندید و هیدروستات ماشین ظرفشویی و سیم کشی های آن را بررسی کنید. چنانچه فکر می کنید مشکل از مدار برد الکترونیک است، دستگاه را از برق بکشید و با یک مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر که ارور E4 را نشان می دهد

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر به دلیل مشکل در عدم آبگیری یا آبگیری بیش از اندازه توسط هیدروستات دستگاه

5- ارور E5 ماشین ظرفشویی حایر

علت: علت اینکه با کد خطای E5 ماشین ظرفشویی حایر مواجه شده اید، این است که سوئیچ سنسور کف دستگاه نشتی آب تشخیص داده است.

راه حل: یکی از راه های برطرف کردن کد خطای E5 ماشین ظرفشویی حایر، بررسی کامل سیم کشی های دستگاه و اطمینان از سلامت آنهاست. در مرحله بعد باید سوئیچ سنسور کف دستگاه را بررسی کنید و ببینید که سالم باشد. ولتاژ دستگاه را چک کنید و در صورت ادامه نمایش ارور، با یک مرکز تعمیرات معتبر تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر که ارور E5 را نشان می دهد

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر به دلیل تشخیص نشتی آب توسط سوئیچ سنسور کف دستگاه

6- ارور E6 ماشین ظرفشویی حایر

علت: علت نمایش ارور E6 در ماشین ظرفشویی حایر مربوط به نشتی آب است. زمانی که دستگاه جمع شدن آب کف دستگاه را تشخیص دهد، این را با یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی حایر هشدار می دهد.

راه حل: برای رفع کد خطای E6 در ماشین ظرفشویی حایر، در اولین قدم دستگاه را از برق بکشید. چک کنید که بوبین کف دستگاه نسوخته باشد و همه سیم کشی ها سالم باشند. اگر ارور برطرف نشد، احتمالا مشکل از برد اصلی دستگاه است و باید از یک تکنسین فنی تعمیرات لوازم خانگی کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر که ارور E6 را نشان می دهد

نمایش کد خطا E6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر به دلیل نشتی آب دستگاه

7- ارور E7 ماشین ظرفشویی حایر

علت: نمایش کد خطا E7 در ماشین ظرفشویی حایر به معنی قطع ارتباط بین برد و موتور پمپاژ است.

راه حل: برای رفع ارور E7 در ماشین ظرفشویی حایر، اولین کار چک کردن کامل سیم کشی های دستگاه ظرفشویی است. بررسی کنید که موتور و برد هر دو کاملاً سالم باشند. با توجه به تخصصی بودن این ارور، پیشنهاد می کنیم هرچه زودتر مرکز خدمات مشتریان را در جریان قرار دهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر که ارور E7 را نشان می دهد

نمایش ارور E7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر به دلیل قطع ارتباط بین برد و موتور پمپاژ

8- ارور E8 ماشین ظرفشویی حایر

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای E8 در این ماشین ظرفشویی، تشخیص ایراد هیدروستات در مواقعی است که آب کافی در دستگاه وجود ندارد.

راه حل: برای حل ارور E8 در ماشین ظرفشویی حایر، ابتدا از باز بودن کامل شیر ورودی آب اطمینان حاصل کنید. دستگاه را از برق بکشید و میزان اهم پایه‌های هیدرواستات را اندازه گیری کنید، سپس شلنگ و مخزن هیدرواستات را بررسی کنید و ببینید که با ایرادی مواجه نشده باشند. در نهایت برد الکترونیک دستگاه را چک کنید و اگر احساس می کنید مشکل از آن است، با مراکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر که ارور E8 را نشان می دهد

نمایش ارور E8 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر به دلیل مشکل در هیدروستات به دلیل نبود آب در دستگاه

9- ارور E9 ماشین ظرفشویی حایر

علت: کد خطای E9 در ماشین ظرفشویی حایر به این معنی است که سوکت یا موتور تایمر با ایرادی مواجه شده یا گیر کرده است.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور E9 در ماشین ظرفشویی حایر را خودتان رفع و رجوع کنید، تنها کاری که می توانید انجام دهید، بررسی برد الکترونیکی یا تایمر دستگاه است. اگر قادر به پیدا کردن منشاء مشکل نیستید، یک تکنسین فنی را در جریان بگذارید و از او کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر که ارور E9 را نشان می دهد

نمایش ارور E9 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی حایر به دلیل مشکل در سوکت یا موتور تایمر

چراغ های چشمک زن به جای ارورهای ماشین ظرفشویی حایر

در برخی موارد، به جای نمایش ارورهای ماشین ظرفشویی حایر، چراغ های چشمک زن بسته به نوع خطا شروع به چشمک زدن می کنند. اینکه کدام چراغ ها باهم فعال می شوند، می تواند نشان دهنده نوع ایراد دستگاه باشد.

ارورهای چراغ های چشمک زن ماشین ظرفشویی حایر علت ارور
C1 و C2 باز ماندن درب ماشین ظرفشویی حایر
C1 و C2 و C3 خطای آبگیری
C1 و C3 و C4 خطای تخلیه آب
C1 و C4 پایین بودن ارتفاع شیلنگ

1- چراغ های C1 و C2 ماشین ظرفشویی حایر چشمک می زنند

علت: دلیل اینکه دو چراغ C1 و C2  ماشین ظرفشویی حایر با هم چشمک می زنند، این است که درب ماشین ظرفشویی بسته نیست.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل، قبل از راه اندازی برنامه شستشو، از بسته بودن درب دستگاه اطمینان حاصل کنید.

2- چراغ های C1 و C2 و C3 ماشین ظرفشویی حایر چشمک می زنند

علت: علت چشمک زدن همزمان چراغ های C1 و C2 و C3 ماشین ظرفشویی حایر، مربوط به خطای آبگیری است.

راه حل: برای برطرف کردن این مسئله و خاموش کردن این چراغ ها، بررسی کنید که شیر آب باز بوده و شیلنگ ورودی به درستی وصل شده باشد. سپس از پرفشار بودن آب ورودی اطمینان حاصل کنید، هرگونه تاخوردگی در مسیر شلنگ ورودی را کاملاً باز کنید و فیلتر ورودی را تمیز کنید تا آب بدون هیچ مشکلی وارد دستگاه شود.

3- چراغ های C1 و C3 و C4 ماشین ظرفشویی حایر چشمک می زنند

علت: هر زمان که چراغ های C1 و C3 و C4 ماشین ظرفشویی حایر باهم چشمک می زنند، بدانید خطایی مربوط به تخلیه آب رخ داده است.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل باید در قدم اول بررسی کنید که مسیر شلنگ تخلیه کاملاً باز باشد و هیچگونه تاخوردگی در آن رخ نداده باشد. همچنین احتمال دارد ارتفاع شیلنگ تخلیه بیش از حد بالا باشد که باید آن را درست کنید.

4- چراغ های C1 و C4 ماشین ظرفشویی حایر چشمک می زنند

علت: علت چشم زدن همزمان چراغ های C1 و C4 در ماشین ظرفشویی حایر، پایین بودن بیش از حد ارتفاع شلنگ تخلیه است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای خاموش کردن چشمک این چراغ ها هستید، کافی است ارتفاع شلنگ تخلیه را کمی بالاتر ببرید.

عیب‌یابی ماشین ظرفشویی حایر

تا به اینجای مقاله ارورهای ماشین ظرفشویی حایر را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه قصد داریم به عیب یابی دستگاه در مواردی بپردازیم که با وجود نقصی در عملکرد کلی دستگاه، خبری از چراغ های چشمک زن یا ارور پنل دیجیتال نیست و خودمان باید ریشه مشکل را پیدا کنیم.

تصویر ماشین ظرفشویی حایر به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

عیب یابی ماشین ظرفشویی حایر برای کارکرد درست آن ضروری است

1- برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی حایر راه اندازی نمی شود

علت احتمالی:  دلیل این مسئله در ماشین ظرفشویی حایر به باز بودن درب دستگاه، وصل نبودن منبع تغذیه یا فعال بودن حالت شستشوی با تاخیر است.

راه حل: اگر می خواهید این مشکل را برطرف کنید، ابتدا بررسی کنید که درب دستگاه بسته باشد. فشار دهید تا صدای چفت شدن درب را بشنوید. سپس از وصل بودن برق منبع تغذیه و سالم بودن فیوز اطمینان حاصل کنید. در آخر وارد تنظیمات دستگاه شوید و اگر شستشوی با تاخیر فعال است، آن را غیرفعال کنید.

2- روشن شدن چراغ مربوط به مایع کمک آبکشی در مایع ظرفشویی حایر

علت احتمالی:  این مسئله وقتی زمانی در ماشین ظرفشویی حایر رخ می دهد که محفظه توزیع کننده مایع کمک آبکشی خالی باشد یا دستگاه وجود مایع کمک آبکشی را تشخیص ندهد

راه حل: برای حل این مسئله ابتدا درون محفظه مخصوص به مقدار کافی مایع کمک آبکشی بریزید، اگر ارور برطرف نشد، دکمه START/PAUSE را بعد از هر بار افزودن مواد شوینده به مدت یک ثانیه نگه دارید. اگر مشکل برطرف نشد، با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

3-  زنگ هشدار آکوستیک در ماشین ظرفشویی حایر و  نمایش E10 ALARMCODE در صفحه نمایش

علت احتمالی:  این اتفاق مربوط به نقصی در فرایند آبگیری است که اتفاقاً با ارورهای ماشین ظرفشویی حایر هشدار داده می شود.

راه حل: برای حل این مشکل، ابتدا به سراغ شیر آب ورودی بروید و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که موقعیت شیلنگ ورودی کاملاً درست است و هیچگونه پیچ خوردگی در مسیر آن وجود ندارد. اگر سیستم اکوا استاپ فعال شد، باید به فکر تعویض شلنگ ورودی آب باشید. فیلتر شلنگ ورودی آب را بررسی کنید که دچار گرفتگی یا انسداد نشده باشد و اتصالات آن را محکم کنید. در آخر اگر هیچکدام از این راهکارها مشکل را برطرف نکرد، با اداره آب محل زندگی خود تماس گرفته و در مورد وضعیت فشار آب پرس و جو کنید.

4- زنگ هشدار آکوستیک در ماشین ظرفشویی حایر و نمایش E20 ALARMCODE در صفحه نمایش

علت احتمالی:  این مشکل زمانی در ماشین ظرفشویی حایر رخ می دهد که سیستم تخلیه آب دستگاه با مشکل مواجه شده باشد.

راه حل: اگر به دنبال رفع این مشکل هستید، فیلتر، شلنگ و پمپ تخلیه را از نظر هرگونه گرفتگی یا انسداد بررسی کرده و کاملا تمیز کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که اتصالات و لوله کشی کاملاً درست انجام شده باشند.

5- زنگ هشدار آکوستیک در ماشین ظرفشویی حایر و نمایش E30 ALARMCODE در صفحه نمایش

علت احتمالی:  علت اینکه با این مشکل مواجه می شویم، فعال شدن ابزار ضد آبریزی و کار کردن مداوم پمپ تخلیه دستگاه است. نشتی آب تشخیص داده شده و علت آن می تواند انسداد پمپ تخلیه باشد.

راه حل: برای حل این مسئله تنها کاری که باید انجام دهید بستن شیر آب ورودی و جدا کردن دستگاه از منبع تغذیه است.

6- ظرف های شسته شده در ماشین ظرفشویی حایر چندان تمیز نیستند

علت احتمالی: یکی از دلایلی که منجر به بروز این مشکل در ماشین ظرفشویی حایر می شود، گرفتگی یا انسداد کامل فیلتر ورودی دستگاه است و ربطی به ارورهای ماشین ظرفشویی حایر ندارد.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد می شود تنظیمات برنامه شستشو را تغییر دهید و یک برنامه با قدرت بیشتر انتخاب کنید. همچنین بد نیست فیلترهای دستگاه را کاملاً تمیز کنید.

7- ظاهر شدن لکه ها بر روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی حایر

علت احتمالی: تنها دلیلی که منجر به این اتفاق در ماشین ظرفشویی حایر می شود، بیش از حد بودن مایع کمک آبکشی است.

راه حل: برای برطرف کردن این مسئله، در اولین قدم مقدار مایع کمک آبکشی را تا حد معقولی کاهش دهید.

8- ظاهر شدن لکه قطرات آب در در ماشین ظرفشویی حایر روی لیوان ها و ظروف شیشه ای

علت احتمالی: مهم ترین علتی که منجر به باقی ماندن رد قطرات آب روی ظروف شیشه ای می شود، کم بودن مقدار مایع کمک آبکشی است. طبیعتاً دستگاه این مشکل را با ارورهای ماشین ظرفشویی حایر هشدار نخواهد داد.

راه حل: یکی از راه های حل این مسئله، انتخاب یک شوینده مناسب و افزایش مقدار آن است.

9- ظرف های شسته شده در در ماشین ظرفشویی حایر هنوز خیس هستند

علت احتمالی: زمانی در ماشین ظرفشویی حایر با این مشکل مواجه می شویم که برنامه شستشو بدون مرحله خشک کن راه اندازی شده باشد. همچنین احتمال دارد برنامه شستشو را بدون مایع کمک آبکشی راه اندازی کرده باشید.

راه حل: اگر می خواهید این مشکل را برطرف کنید، درب محفظه را اندکی باز کنید (حدود 100 میلی متر). این کار به روند خشک کردن ظروف کمک می کند.

10- ظرف های شسته شده در در ماشین ظرفشویی حایر خیس و کدر هستند

علت احتمالی: دلیلی که منجر به این مشکل در ماشین ظرفشویی حایر می شود،کیفیت نامرغوب مایع کمک آبکشی یا فعال بودن حالت مولتی تب (Multitab) دستگاه است. همچنین اگر ظروف شیشه ای در برابر شستشو با ماشین ظرفشویی مقاوم نباشند، ناگزیر پس از مدتی مات و کدر می شوند.

راه حل: اگر می خواهید از این اتفاق در آینده جلوگیری کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک مایع کمک آبکشی جدیدتر و بهتر است. همچنین ترجیحاً از لیوان ها یا ظروف شیشه ای مقاوم در برابر شستشو با ماشین استفاده کنید.

کلام آخر

در این مطلب با تمام ارورهای ماشین ظرفشویی حایر و نحوه عیب یابی این دستگاه در مواقعی که اروری در کار نیست، آشنا شدیم. اگر توصیه های این مقاله در برطرف کردن ارور موثر واقع نشدند، کافی است از بخش ثبت درخواست تعمیرکار، به ما اطلاع دهید تا مشاورین داره چاره در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی حایر

در صورت بروز مشکل در ماشین ظرفشویی حایر بهتر است قبل از رسیدن تعمیرکار دست به کار شوید تا از بروز مشکلات جدی در دستگاه و خسارت های زیاد جلوگیری کنید. برای عیب یابی ماشین ظرفشویی حایر توصیه می کنیم با یکسری از سوالات رایج کاربران در مورد روش های برطرف کردن ایرادات این دستگاه آشنا شوید. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند:

1- چرا ظروف در ماشین ظرفشویی حایر تمیز نمی شوند؟
گرفتگی یا انسداد کامل فیلتر ورودی دستگاه و تنظیمات نادرست برنامه شستشو مانع از تمیز شدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی حایر می شوند.
2- علت لکه دار شدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی حایر چیست؟
مهم ترین علت لکه دار شدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی حایر زیاد بودن مایع کمک آبکشی است. برای جلوگیری از بروز مشکل لکه دار شدن ظروف در ماشین ظرفشویی حایر باید از مایع کمک آبکشی به اندازه معقول استفاده کرد.
3- دلیل خیس ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی حایر چیست؟
ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی حایر به دلایلی مانند عدم استفاده از مایع کمک آبکشی، راه اندازی برنامه شستشو بدون مرحله خشک کن و خرابی هیتر دستگاه خشک نمی شوند.
4- مات و کدر شدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی حایر چه علتی دارد؟
کیفیت نامرغوب مایع کمک آبکشی یا فعال بودن حالت مولتی تب Multitab)) دستگاه، مقاومت کم ظروف شیشه ای برای شستشو در ظرفشویی از مهم ترین علت های مات و کدر شدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی حایر است.
5- معنی روشن شدن چراغ مربوط به مایع کمک آبکشی در مایع ظرفشویی حایر چیست؟
خالی بودن محفظه توزیع کننده مایع کمک آبکشی یا عدم تشخیص مایع کمک آبکشی در دستگاه منجر به روشن شدن چراغ مربوط به مایع کمک آبکشی می شود. با پر کردن محفظه ی توزیع کننده مایع کمک آبکشی و نگه داشتن دکمه ی START/PAUSE به مدت 1 ثانیه بعد از اضافه کردن ماده ی شوینده چراغ دستگاه خاموش می شود.
6- چگونه می توان مشکل عدم راه اندازی برنامه ی شستشو در ماشین ظرفشویی حایر را برطرف کرد؟
اگر با مشکل عدم راه اندازی برنامه ی شستشو در ماشین ظرفشویی حایر مواجه شدید؛ باید از بسته بودن درب دستگاه اطمینان حاصل کنید، فیوز برق را بررسی کرده و در صورت سوختن آن را تعویض کنید و در نهایت برنامه شستشو با تاخیر را غیرفعال کنید.
7- زنگ هشدار آکوستیک در ماشین ظرفشویی حایر و نمایش E20 ALARMCODE در صفحه نمایش دستگاه نشان دهنده ی چیست؟
زنگ هشدار آکوستیک در ماشین ظرفشویی حایر و نمایش E20 ALARMCODE در صفحه نمایش دستگاه نشان دهنده ی این است که سیستم تخلیه با مشکل مواجه شده است. در چنین شرایطی باید فیلتر، شیلنگ و پمپ تخلیه را از نظر انسداد بررسی کرده و در صورت نیاز آن ها را تمیز کنید.