آموزش و نگهداری

آیا یخچال و فریزر شما مداوم کار می کند؟

کار کردن مداوم یخچال و فریزر

آشپزخانه مدرن بدون یخچال و فریزر کامل نیست. اگر یخچال و فریزر شما به درستی کار نکند، نمی توانید مواد غذایی و محصولات دیگر را با خیالی آسوده و بدون فاسد شدن نگهداری کنید. اگر یخچال و فریزر شما به طور مداوم کار می کند، ممکن است به یک متخصص حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی نیاز داشته باشید. ما در اینجا به بررسی دلایلی که باعث کار کردن بیش از حد یخچال و فریزر می شود، می پردازیم.

فاصله غیر استاندارد یخچال و فریزر از دیوار

جریان مناسب هوا برای بسیاری از لوازم خانگی ضرورت دارد، این موضوع در مورد یخچال و فریزر بسیار حیاتی است. باید بین دیوار و کویل های کندانسور فاصله ی کافی وجود داشته باشد. فاصله ی غیر استاندارد می تواند باعث ایجاد گرما شده و کارایی یخچال را کاهش دهد و در نتیجه یخچال عملکرد مداوم داشته باشد.

دو نفر آقا در حال تنظیم فاصله استاندارد یخچال از دیوار

عدم رعایت فاصله استاندارد از دیوار باعث کار کردن مداوم یخچال می شود

دمای بالای محیط

در فصل تابستان که هوا گرم است، دمای هوای خانه بسیار بالا می رود. زمانی که دمای هوای منزل بالا می رود، یخچال و فریزر برای اینکه بتواند گرم بودن دمای محیط را جبران کرده و مواد غذایی را سرد نگه دارد، مجبور است چرخه های بیشتری را کار کند. با افزایش جریان هوای آشپزخانه می توانید فشار روی یخچال را کاهش دهید. شما می توانید برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد اتاق درها را باز کنید یا کولر را روشن کنید.

یخچال ساید با ساید در آشپزخانه ای که نور خورشید می تابد و دمای بالایی دارد

دمای بالای محیط باعث کار کردن مداوم یخچال و فریزر می شود

نصب جدید یخچال و فریزر

اگر به تازگی یخچال و فریزر خود را نصب کرده باشید یا اخیرا دستگاه را جابه جا کرده باشید، ممکن است عملیات تهویه و رسیدن به دمای مورد نظر توسط یخچال به مدت 48 ساعت طول بکشد. در این مدت، یخچال و فریزر تقریبا به طور مداوم در حال کار کردن است تا در اسرع وقت به دمای مطلوب برسد.

یک آقا در حال نصب یخچال و فریزر

نصب تازه یخچال و فریزر یکی از دلایل اتومات نکردن یخچال فریزر می باشد

خراب بودن ترموستات یخچال

اگر ترموستات یخچال به درستی کار نکند، باعث می شود که دستگاه برای حفظ سطح مطلوب دما بیشتر کار کند. تنظیم نادرست ترموستات نیز می تواند باعث کار کردن مداوم یخچال و حتی یخ بستن مواد غذایی شود، در واقع  تنظیم کردن ترموستات در دمای پایین یکی از 5 علت یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال و فریزر می باشد.

ترموستات معیوب یخچال و فریزر

ترموستات معیوب یخچال و فریزر یکی از دلایل کار کردن بی وقفه یخچال و فریزر می باشد

کویل های آسیب دیده

کثیف بودن کویل های کندانسور یا معیوب بودن آن ها، یکی از مهم ترین دلایل کار کردن بیش از حد یخچال و فریزر می باشد. برای کارکرد صحیح یخچال و فریزر باید کویل ها باید تمیز باشند تا بتوانند گرما را دفع کرده و یک محیط سرد را ایجاد کنند. حتی وجود گرد و غبار اندک یا کثیفی کویل ها می تواند تاثیر قابل توجهی روی عملکرد و بازده انرژی دستگاه داشته باشد.

کویل یخچال و فریزر

برای کارکرد درست یخچال و فریزر کویل ها باید تمیز باشند

اهمیت تعمیر و نگهداری منظم

درسته که در بسیاری از موارد شما خودتان می توانید مشکلات مربوط به یخچال و فریزر را حل کنید، اما در برخی از شرایط به متخصص تعمیرات لوازم خانگی نیاز خواهید داشت. با کمک گرفتن از یک متخصص با تجربه می توانید از بروز برخی از مشکلات جلوگیری کرده و طول عمر یخچال و فریزر را افزایش دهید. با تعمیر و نگهداری از لوازم خانگی می توان از تبدیل شدن یک مسئله جزئی به یک مشکل اساسی جلوگیری کرد. تکنسین حرفه ای تعمیر لوازم خانگی در حین سرویس دهی، کویل ها را بررسی و تمیز می کند، ترموستات را بررسی می کند و در صورت نیاز اجزای فرسوده را تعویض می کند. این کار باعث بهبود کارایی یخچال می شود و از عملکرد مطلوب آن اطمینان حاصل می کند.

تعمیرکار یخچال در حال تعمیر مشکل کار کردن مداوم یخچال و فریزر

تعمیر مشکل کار کردن مداوم یخچال

سخن پایانی

دلایل متعددی وجود دارد که باعث ایجاد مشکل در یخچال و فریزر می شود. با آشنایی با برخی از دلایل عمده می توانید از بروز برخی از مشکلات جلوگیری کرده و یا تعمیرات ساده را خودتان انجام دهید. اما برای پیدا کردن راه حل های موثر و طولانی مدت باید از یک تکنسین حرفه ای تعمیر یخچال و فریزر کمک بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر یخچال و فریزر می توانید با داره چاره تماس بگیرید. داره چاره یک مرکز معتبر است که خدمات تعمیرات لوازم خانگی را ارائه می دهد.